Trzynasty Schron - Postapokalipsa, Fallout New Vegas, Fallout 3, Seria Fallout
Wrzesień 19, 2014, 15:48:23 *
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności:
 
   Strona główna   Pomoc Kalendarz Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Fallout 1/2 na Windows 7 - Rozwiązania problemu z grafiką ...  (Przeczytany 33046 razy)
kryspin013
St. sierżant
*
Wiadomości: 398



« : Lipiec 20, 2011, 00:40:50 »

Miałem napisać już ten tekst dawno ale jakoś nie miałem ochoty lub po prostu czasu. Przeszukując zakątki internetu lub po prostu sugerując się wiedzą innych znalazłem kilka sposobów na rozwiązanie problemu grafiki (głównie) Fallouta 1 i 2. Postanowiłem zebrać to w jednym miejscu i podzielić się tym z innymi. Jako, że napisanie dla mnie dłuższego tekstu jest zajęciem wymagającym ;] postaram się wszystkie metody opisać dosyć krótko oraz wymienić ich wady i zalety. Jeśli macie jakieś uwagi, macie własne sposoby lub chcecie mnie skrytykować to piszcie śmiało Smiley

Ok, do dzieła Smiley



   Rozdzielczość ekranu (najprostsza)

Chyba najgłupsza metoda Cheesy ale bardzo dużo osób ją przedstawia jako działającą. Po za tym jest to jedna z metod polecana na blogu, na którym starają się rozwiązać problem grafiki w grach na nowych Windowsach. Jedyne co musimy zrobić to kliknąć PPM na pulpicie --> Rozdzielczość ekranu --> Ustawienia zaawansowane --> (karta) monitor ... Zostawiamy uruchomione okno i działa Smiley


Zalety:
+ hmm... Gra działa Cheesy
Wady:
- Uruchamianie za każdym razem okna z ustawieniami może być męczące



   Palette Stealer Suspender

Przydatny program (także opisywany na blogu)... Jego działanie jest proste: Wybieramy aplikację a program wyczekuje momentu uruchomienia gry i automatycznie zawiesza wybrane procesy, które mogą psuć grafikę Smiley Z nową wersją wprowadzono kilka istotnych poprawek. Program teraz posiada listę dzięki, której nie musimy już za każdym razem odnajdywać aplikacji (wystarczy dodać grę do listy) oraz autoukrywanie do zasobnika systemowego.

Do pobrania stąd.



Zalety:
+ Działa w większości gier
+ Posiada wygodną listę do której możemy dodawać gry

Wady:
- Może nie działać na niektórych komputerach
- Ustawienia gry itp będą zapisywane w folderze Program Files zamiast w folderze użytkownika




   Sfall

Jedno z lepszych rozwiązań. Sfall wprowadza dużo nowych funkcji do Fallouta. Niestety słabym punktem tego rozwiązania jest ograniczenie tylko do Fallouta 2 (Nawet mapper nie działa).

   Sfall Fo2
Zalety:
+ Ogrom nowych funkcji
+ Wsparcie dla karty graficznej
+ Kompatybilny z Hi-Res

Wady:
- Ograniczenie tylko do Fo2
- Duże zużycie procesora
- Spowolnienie gry na mapie świata
- Czasami występują anomalie graficzne


   Sfall Fo1
Zalety:
+ Dużo nowych funkcji (mocno ograniczony w stosunku do Sfall dla Fo2)
Wady:
- Nie jest aktualizowany
- Przerywniki są wyświetlane niepoprawnie
- Niekompatybilny z Hi-Res




   High Resolution Patch

Mod do Fallouta pozwalający zmieniać rozdzielczość i paletę kolorów z 8 bitowej na 16 bitową lub 32 bitową.


Wersja 2.3




Wersja 3.0.5


   Hi-Res Fo2
   Hi-Res Fo1

Zalety:
+ Dużo nowych funkcji
+ Całkowite usunięcie problemu grafiki
+ Nie spowalnia gry

Wady:
- Na niektórych komputerach bardzo ociężały efekt "fade" przy 16 i 32 bitowej grafice (prawdopodobnie problem został usunięty w wersji 3.0.5)



   Rejestr systemu

Okazuje się, że Windows 7 posiada tryb kompatybilności dla programów uruchamianych w 256 kolorach z własną paletą. Wpisy w rejestrze dla aplikacji znajdują się w HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\DirectDraw\Compatibility\ (lub HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\DirectDraw\Compatibility\ dla systemu 64 bitowego). Nowe wpisy można łatwo dodać programem w7ddpatcher.


Aby pozbyć się problemu z nadpisującymi się kluczami (Fo1, Fo2) wystarczy po każdym użyciu programu, zmienić w rejestrze systemu w wyżej wymienionej gałęzi nazwę klucza GWN95 Class na dowolną inną Wink


Zalety:
+ Nie wymaga ciągłego uruchomienia
Wady:
- Intro w Falloucie ma nadal zepsute kolory
- w7ddpatcher w niektórych przypadkach nadpisuje jeden klucz innym
(Fo1, Fo2)
- W przypadku gdy wersja pliku zostaje zmieniona trzeba na nowo dodać wpis



   DxWnd

Program uruchamia gry w oknie z użyciem DirectDraw 7 lub niższych. Do pobrania stąd...








Zalety:
+ Gra się bardzo wygodnie dzięki możliwości rozciągania okna
+ Program pozwala tworzyć skróty z ustawieniami dla danej aplikacji

Wady:
- Brak możliwości gry na pełnym ekranie
Najlepsze ustawienia dla :
* Force Standard Main Window Settings
* Defer Window Display
* Stretch Video
* Desired Framerate: 0



   DDraw.dll - wersja GOG.com

Prawdopodobnie najlepsze rozwiązanie. Działa z każdą wersją oraz z mapperem... Link.


Zalety:
+ Całkowite usunięcie problemu grafiki
+ Działa w FO1, FO2 i większości gier wykorzystujących plik ddraw.dll
+ Kompatybilny z Hi-Res

Wady:
- Brak funkcji znanych ze sfall
- Spowolnienie przy graniu w dużej rozdzielczości






Źródło: gog.com, blog.macuyiko.com, NMA, mroczne zakątki internetu.
« Ostatnia zmiana: Sierpień 02, 2012, 01:15:38 wysłane przez kryspin013 » Zapisane

Squonk
Schronowy Inżynier
Gen. broni - Redaktor
*
Wiadomości: 7708


Wytyczając kierunek - Emanacja azymutem!


WWW
« Odpowiedz #1 : Lipiec 20, 2011, 03:00:43 »

Dostajesz za to kopa w schronowej hierarchii rang w górę Wyjebka! Naczelny

 Zwyrol

Jak masz tam gdzieś jakieś info, to ogarnij też o tym samym pod kątem WinXP  Żółtek
Zapisane

Postapokalipsa w Polsce || Postapokalipsa bez ograniczeń! || OSP Pruszcz Gdański || Kryzysowo

Możemy dojść od sukcesu do upadku, od marzeń do urny z prochami. Możemy spaść z czerwonego blasku rakiet, do 'bracie, czy mógłbyś mnie poratować'.
Nightmaster
Nocny strażnik
St. chorąży - Redaktor
*
Wiadomości: 541


Betonowa konserwa i ten od rila


« Odpowiedz #2 : Lipiec 20, 2011, 08:54:13 »

Pod Win XP nie ma problemów z wyświetlaniem Smiley
a problemy w Windows 7 i Vista wystepują tylko pod niektórymi kartami graficznymi, na mojej ATI chodzi ładnie i nie musze kombinować:)
Zapisane

Co Cię nie zabije to zabije Cię co innego
kryspin013
St. sierżant
*
Wiadomości: 398



« Odpowiedz #3 : Lipiec 20, 2011, 15:46:41 »

Jak masz tam gdzieś jakieś info, to ogarnij też o tym samym pod kątem WinXP  Żółtek

...Nie miałbym jak sprawdzić czy rozwiązania dla XP działają Roll Eyes

Po za tym jak napisał Night na XP nie ma problemów z wyświetlaniem. Jeśli jakiś występuje to rozdzielczość ale wtedy instaluje się Hi-Res patch i po kłopocie Smiley
Zapisane

szczypiorofix
St. sierżant
*
Wiadomości: 252


To jest kura, panie generale!


« Odpowiedz #4 : Wrzesień 14, 2011, 23:15:08 »

Ja używam High Resolution Patch zarówno do Fallouta jedynki jak i dwójki. Działa bezproblemowo. Wystarczy zmienić kolor na 16bit i znikają przebarwienia białego koloru i gra wygląda zupełnie normalnie (Windows 7, karta zintegrowana Intel). Ukończyłem całego Fo2 z tym patchem i nie zauważyłem żadnych spowolnień/zwiech/problemów. Używam standardowej rozdzielczości 640x480. Mała, ale wg. mnie wygląda normalnie, czyli : tak jak kiedyś Wink
Zapisane

"Spoglądajcie często na swoje liczniki Geigera, dzieciaki. Tik-tik-tik, tak-tak-tak oznacza, że musicie stamtąd jak najszybciej spierdalać, a potem wziąć trochę Antyradu na wszelki wypadek." - Three Dog
kryspin013
St. sierżant
*
Wiadomości: 398



« Odpowiedz #5 : Wrzesień 15, 2011, 20:59:22 »

Ale moja karta GeForce postanowiła strzelić focha i mam slow down przy efektach fade Cheesy
Zapisane

pitbull4
Szeregowy
*
Wiadomości: 1


« Odpowiedz #6 : Październik 28, 2011, 19:21:52 »

Witam mam problem. Zainstalowalem High Resolution Patch do Fo2 Pierwsze uruchomienie po tym... denerwujace kolory nadal, klikam opcje i pojawiaja mi sie settings rozdzielczosc bity...Zmieniam na 16bit rozdzielczosc pozostawiam bez zmian, nast wymagany restart. Uruchamiam Fo2 ponownie, ekran ladowania juz bez kolorow  Smiley ale.. slysze muzyczke od intro nast wstepu i co... dalej widze ekran wczytywania. Calkowity brak mozliwosci zrobienia czego kolwiek  Angry Probowalem roznych innych ustawien ale nadal to samo... help  Cry

Moze ktos juz sie z tym spotkal. mam lapka ze zintegrowana karta.
Zapisane
kryspin013
St. sierżant
*
Wiadomości: 398



« Odpowiedz #7 : Październik 28, 2011, 19:50:41 »

Spróbuj przywrócić hi-res do domyślnych ustawień (pamiętaj że w win7 ustawienia zapisują się do: %userprofile%\AppData\Local\VirtualStore\Program Files\) i ściągnij ddraw.dll
Zapisane

maYa
Mł. chorąży - Redaktor
*
Wiadomości: 172



« Odpowiedz #8 : Grudzień 24, 2012, 10:32:47 »

normalnie @kryspin013 dostaje ode mnie prywatny medal za zasługi!
Coś mnie tknęło ostatnio, żeby odświeżyć sobie jedyną słuszną i prawdziwą grę, a tu mi kolory przekłamuje. No to gugiel, i jako pierwsze rozwiązanie wyskoczył mi ten wątek. Czas się chyba Schrono-reaktywować  Cheesy

--

sama sobie daje  Kilo wpierdolu
Zapisane

"Kiedy widzisz kobietę, pamiętaj: to diabeł! Ona jest swoistym piekłem."
Bezimienny
Szeregowy
*
Wiadomości: 2


« Odpowiedz #9 : Wrzesień 27, 2013, 16:27:03 »

Witam.

Posiadam płykę z oryginalną wersją gry Fallout 2 z 1999 roku. Miałem przeróżny sprzet na którym gierka latała. gram w klasyczną dwójke od 14 lat z pół rocznymi przerwami. grałem juz chyba we wszystkie mozliwe PL mody Grin i nigdy nie mialem problemu z tą grą na systemach operacyjnych 98,ME,XP.

Aż do teraz. Mam całkiem nowiutki sprzecik no i oprogramowanie Windows 7. gdy zainstaluję czystą wersję gry na komputerze, mam problemy z grafiką. I tutaj wkracza powyższe rozwiązanie z podmianą pliku DDraw.dll . W ostatecznosci wszystko działa super elegancko Smiley

tak jak mówiłem jest teraz raczej nastawiony na modyfikacje do tej gry poniewaz samą podstawową wersję znam jak własną głowe.
Ostatnio wyszła najnowsza wersja modyfikacji F2:RP 2.2 .Po instalacji nieoficjalnego patha oraz moda ze stronki twórcy mam problemy z grafiką tak jak w podstawce bez uzycia rozwiazania z plikiem DDraw.dll. Problem w tym ze , gdy podmienie ten plik wyskakuje mi komunikat o direct draw 7 (?)

Nie wiem co mam robic Smiley
Zapisane
kryspin013
St. sierżant
*
Wiadomości: 398



« Odpowiedz #10 : Wrzesień 27, 2013, 21:13:57 »

Mod Rp wprowadza własną wersję bardziej rozszeżoną ddraw.dll. Różni się tym od wersji GOGa, że dodatkowo rozszerza grę i wprowadza dodatkowe ustawienia. Zainstaluj jeszcze raz RP 2.2 i zedytuj plik ddraw.ini, w nim powinieneś mieć jedną linijkę tekstu dotyczącą grafiki gdzie masz opisane wszystkie wartości dla tej linijki. Musisz chyba ustawić wartość "4". Nie powiem ci teraz bo nie mam jak sprawdzić, po prostu zedytuj plik ddraw.ini i czytaj Wink

Soory za błędy, pisane na szybko.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 27, 2013, 21:16:41 wysłane przez kryspin013 » Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

spam poison | strony internetowe design83

Kanał RSS Trzynastego Schronu Postapokalipsa PL na Twitterze Gry postapokaliptyczne Trzynasty Schron na Facebook Postapokalipsa bez ograniczeń! Radia Trzynastego Schronu na TubaFM Trzynasty Schron na YouTube Galeria Trzynastego Schronu na Picasie Trzynasty Schron na LastFM
Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.19 | SMF © 2006-2011, Simple Machines Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!