Tłumaczenie Fallout Bible 4 de Wonderera

FB 4 ENG | << Fallout Bible

BIBLIA FALLOUTA - UAKTUALNIENIE

25 luty 2002

Tłumaczenie: © Jakub Zagrajek alias de Wonderer, wonderer@poczta.onet.pl, grudzień 2003.

PRZEDMOWA: KILKA SŁÓW OD TŁUMACZA

WSTĘP: TABLICA OGŁOSZENIOWA STUDIA BLACK ISLE

To może być pierwsze uaktualnienie Fallout Bible, które widzisz na stronach Black Isle Studios, ale mamy nadzieję, że nie będzie ostatnim. Były już trzy inne, które ukazały się na różnych stronach rozsianych po całym Internecie (z 15 stycznia, z 2 lutego i z 15 lutego) i które będą zamieszczone na naszej stronie, abyś niczego nie opuścił. Tymczasem podaję kilka adresów stron z których można je ściągnąć, jeżeli nie chcecie dłużej czekać.

Dla tych, którzy pierwszy raz widzą coś takiego na oczy: Fallout Bible jest zbiorem niewykorzystanych w Falloutach 1 i 2 materiałów, dodatkowych informacji itp. złożonych w jeden dokument, dzięki czemu fani gry mogą rzucić na to okiem. Niektóre z faktów mogą być nieścisłe, dlatego jeżeli zauważycie jakiś błąd albo stwierdzicie, że chcielibyście się czemuś bliżej przyjrzeć, mailujcie na Cavellone@blackisle.com, a ja zobaczę co będę w stanie zrobić. Nie mogę obiecać, że odpowiem na wszystkie listy od razu, ale będę do nich wracał, szczególnie w weekendy.

W każdym razie: takie uaktualnienia będą się teraz pojawiały (miejmy nadzieję) dwa razy na miesiąc, co drugi poniedziałek, na stronach Black Isle Studios, a niedługo potem można je już będzie ściągnąć ze wszystkich stron o Falloucie.

Dzięki za popieranie Fallouta,

Chris Avellone i Black Isle

KRÓTKI PRZEGLĄD

  1. Po pierwsze, chciałbym podziękować wszystkim, którzy odpowiedzieli na moje pytanie dlaczego tak lubią gry pen-and-paper. Jeżeli chcesz dodać coś jeszcze, pisz na Cavellone@blackisle.com.

  2. Oprócz tego podziękowania dla wszystkich, którzy przysłali muzykę - jeżeli masz jeszcze coś, co pasuje do falloutowego klimatu lat pięćdziesiątych, wyślij to na adres powyżej. Zawsze z przyjemnością przyjmę nowe melodyjki.

  3. Nikt nie potrafił mi powiedzieć skąd pochodzi ten holodysk z ostatniego uaktualnienia, więc mogę się domyślać, że nigdy nie wszedł do gry. Jeżeli wiesz, gdzie dokładnie można go znaleźć, daj znać - informacja czy należy do falloutowego kanonu czy też nie jest ważna po prostu dla spokoju moich własnych myśli.

  4. Jeżeli chcesz ściągnąć poprzednie uaktualnienia zanim zostaną one połączone w jeden dokument i zamieszczone na stronie BIS, możesz je znaleźć na witrynach fanów Fallouta {chodzi oczywiście o Fallout Bible section 0, która jest także dostępna na Schronie, a nawet przetłumaczona :o). Aby zobaczyć po angielsku, kliknij tutaj; aby zobaczyć moje tłumaczenie, kliknij tutaj - przyp. tłumacza}:

  5. No Mutants Allowed http://www.nma-fallout.com/

    Vault 13 http://www.vault13.net

    Duck and Cover http://rpgplanet.com/fallout

    Vault of the Future http://czech.vault13.net

    French Vault http://frenchvault.vault13.net

    Są one w przypadkowej kolejności (oprócz No Mutants Allowed, która jest moją ulubioną witryną). Jeżeli na tej liście nie znalazła się Twoja strona, to nie zrozum tego źle i nie zaczynaj snuć teorii spiskowych, po prostu byłem zbyt leniwy, aby ją obejrzeć.

PYTANIA, PYTANIA

W tym tygodniu mamy pytania, pytania i pytania. Zamiast zastanawiać się z Saint Proverbiusem nad tym jak naprawdę działa ogniwo termojądrowe - o czym mogę powiedzieć mniej niż nic - zacznijmy od pytania zadanego przez nieco fanatycznego falloutomaniaka, Killiana z Duck and Cover, który był na tyle miły, że dosłownie mnie przesłuchiwał, wykorzystając każdą możliwą lukę, aby zadać mi podchwytliwe pytania o Fallouta 3. Brawo, Killian, brawo. (::Tłum wiwatuje::). Więc poniżej jest jedno inne pytanie, które zadał stary Killian:

Na bardziej falloutową nutę, mógłbyś może wyjaśnić special encounter w Falloucie 2, na które każdy musi się natknąć, gdzie widać Franka, który zastrzelił rodzinę farmerów którzy odmówili oddania jakichś informacji? Dlaczego Frank zszedł ze swojej dogi żeby rozwalić kilku rolników? Dlaczego to było tak istotne? Mógłbyś to też zamieścić w Biblii? Jestem pewien, że wielu innych ludzi byłoby zainteresowanych.

Pozdrawiam,
Killian

Przykro mi, Killian, ale odpowiedź brzmi "nie". Jeżeli ktokolwiek inny by o to spytał, dostarczyłbym mu pełną dokumentację z nagraniem projektantów opisujących "spoza kuluarów" okoliczności towarzyszące wszystkim "wydarzeniom zapowiadającym Horrigana".

::Tłum gwiżdże::

A niech was cholera. Dobra. Złamię moją obietnicę "Nie będę w tym tygodniu rozmawiał na temat tego zmutowanego FEV i prowokującego kłótnie Horrigana" i dostarczę Wam poniższą dokumentację, czyli szczegółowy opis pierwszego spotkania gracza z Frankiem (zauważ, że informacje są STARE, więc mogą być problemy):

Gdzie: Na Mapie Świata jako random encounter

Kiedy: 5 tydzień gry

Gracz napotyka na Horrigana z kilkoma żołnierzami Enklawy przesłuchujących starego człowieka i jego rodzinę. Horrigan mówi, że jeżeli stary człowiek nie pójdzie z nim cicho to sprawy mogą przybrać ohydny obrót. Stary człowiek odmawia i mówi, że nie odda swojej wiedzy Horriganowi ani jego szefom. Frank ripostuje, że jeżeli stary nie zmieni swojego zdania to on i jego rodzina zobaczą kolejnego wschodzu słońca. Stary człowiek ponownie odmawia.

Float (Horrigan) : "Starszy człowieku, PÓJDZIESZ z nami."

Float (Stary człowiek) : "Zostaw nas w spokoju, nigdy nie będę pomagał twoim przełożonym."

Float (Horrigan) : "Nie będę cię prosił po raz kolejny. Chodź teraz albo zrobimy z ciebie przykład dla innych."

Float (Stary człowiek) : "Wolę już umrzeć i zabrać swoją wiedzę do grobu."

Float (Horrigan) : "Jak chcesz. Zabić ich wszystkich." [Odwraca głowę w prawo i lewo]

Float (Stary człowiek) : "NIE!!!"

Wszyscy żołnierze Enklawy otwierają ogień w kierunku rodziny starego, a Horrigan przysmaża starego - jednym ze swoich specjalnych uderzeń lub strzałów.

Kiedy tamci już nie żyją, gracz znowu odzyskuje kontrolę. Horrigan mówi wtedy że rozsądnie byłoby odwrócić się i iść dalej swoją drogą. Horrigan i jego ludzie odwracają się od gracza i idą w kierunku górnej krawędzi planszy.

Float (Horrigan) : "To nie twoja sprawa. Odwróć się i odejdź."

Jeżeli gracz zaatakuje (o ile jest to możliwe) Horrigan da mu ostrzeżenie i powie, że zrobienie tego po raz kolejny jest stanowczo odradzane.

Float (Horrigan) : "To nie było mądre, ale przymknę na to oczy z powodu twojej oczywistej niekompetencji. Ale drugi raz już tak nie postąpię."

Więc odpowiedzią na to pytanie jest brak odpowiedzi. Rolnik został użyty jako urządzenie zapowiadające i umożliwił graczowi doświadczenie okrucieństwa już na początku gry - natomiast przyczyna śmierci rolnika pozostaje tajemnicą. Gdybym miał zgadywać, powiedziałbym że stary człowiek znał kluczową informację o prawdopodobnej lokalizacji bunkra/placówki Bractwa Stali albo istotną wiedzę o badaniach genetycznych, która umożliwiłaby naukowcom ostatecznie rozszyfrować genom FEV lub/i dowiedzieć się, jak go wypuścić do atmosfery. Możliwe, że gość był zbiegłym naukowcem Enklawy; możliwe (mało prawdopodobne) że znał lokalizację Krypty 13, być może był bezwiednym naiwniakiem, który pomógł w zniewoleniu kilku górników z Redding i chciano mu zadać kilka pytań dotyczących efektów działania FEV na górnikach. Ciągle zadaję te pytania projektantom, więc być może w przyszłości udostępnię nieco więcej informacji.

Następnym pytaniem z cyklu "Nie mam pojęcia" będzie pytanie od Eddy'ego:

2. Słyszałem że w Falloucie 2 miał być jakiś klasztor, ale ta lokacja nie weszła do gry. Prawdopodobnie dostarczyłaby graczowi dodatkowych informacji związanych ze światem Fallouta. Zastanawiając się nad tym jak Jeźdźcy Apokalipsy (Followers of the Apocalypse) wysławiali "wiedzę" i "naukę z apokalipsy" przyszło mi do głowy pytanie: czy ten klasztor miał być nową "bazą" Jeźdźców?

Nie wiem - nie byłem w stanie znaleźć żadnej dokumentacji na ten temat, ale myślę że nie. Z tego co słyszałem "z drugiej ręki" o historii i początkowo planowanych lokacjach lokacjach w Falloucie 2, to mnisi w Abbey zainteresowani byli przechowywaniem wiedzy, ale nie byli odłamem Jeźdźców Apokalipsy - pomimo tego, że ich idee mogły być bardzo podobne. Wysłałem e-mail do Tima Caina - on może wiedzieć, więc czekajcie cierpliwie.

W krótką chwilę później - to jest odpowiedź Tima Caina:

Opactwo (The Abbey) nie było zamieszkiwane przez Jeźdźców. Miała być niezależną organizacją, prawdopodobnie jezuitów albo coś takiego (powiedziałbym, że to drugie, aby uniknąć protestów ze strony prawicowców). Mnisi przechowywali i zabezpieczali wiedzę w postaci książek, projektów i rzeczy - próbowali głównie skupić się na wiedzy technicznej. Inaczej niż Bractwo Stali, które gromadziło wiedzę i używało jej aby być lepszym od innych, Opactwo było otwarte dla innych - tak długo jak nie czynili oni nikomu nic złego. Wszystko co mieli do zaoferowania to wiedza, bo żadna z zachowanych rzeczy nie działała.

I jeszcze jedno: mnisi nie rozumieli informacji, które przechowywali w książkach. Traktowali je jak święte materiały, które miały być czytane, kopiowane i zadbane, ale nikt nie miał zgodnie z nimi postępować. Przypomnijcie sobie książkę "A Canticle for Leibowitz" Waltera M. Millera, która była inspiracją przy tworzeniu Opactwa.

No więc macie. Świetnie.

I w pytaniu trzecim wciska się DJ:

3. Wciąż się zastawiam: czym są te paski pod górnymi wargami super mutantów? Kiedy spojrzysz na Harry'ego i na Porucznika, zobaczysz że mają jakieś paski, które wydają się podnosić ich górne wargi i odsłaniać zęby. Co więcej, Marcus w Falloucie 2 wcale ich nie ma. Zajrzyj tutaj:

http://czech.vault13.net/f1/heads/harry.jpg
http://czech.vault13.net/f1/heads/lt.jpg
http://czech.vault13.net/f2/heads/marcus.jpg

Mógłbyś poszukać materiałów na ten temat albo chociaż wymyśleć jakąś odpowiedź? :) - D.J. Slamák.

Nie mogę znaleźć danych na ten temat - z tego co mogę powiedzieć to jest to po prostu dekoracja, albo względy estetyczne - żeby wyglądali głupio (nie głupio tylko jak głupi, wiecie co mam na myśli). Albo (co uważam za najbardziej sensowną z moich odpowiedzi) miało to umożliwić im w miarę komunikatywne mówienie - żeby ich wielkie usta im nie przeszkadzały. To znaczy, sami POPATRZCIE na górne wargi tych gości. Są jak namioty pokrywające ich szczęki. Błe.

Myślę, że Scott Rodenheizer (nasz rzeźbiarz) po prostu bawił się trochę modelami - przeszywając Seta piorunami, układając imadła na ramionach Marcusa i drzewo wyrastające z głowy Harolda. Zanim wykonał Marcusa, nie zastanawiał się jeszcze nad tym... poza tym Marcus to raczej stary mutant, więc możliwe jest, że jego skóra się z powrotem kurczyła (i bąbliła). Poza tym, pomimo ogólnej fizycznej charakterystyki super mutantów, mutacje od FEV przebiegały w różny sposób, więc jest całkiem możliwe że Marcus zmienił się inaczej niż pozostałe super mutanty. Z pewnością był bystrzejszy i na nieco wyższym poziomie inteligencji niż inni z jego gatunku.

Przy okazji, jeżeli nie byliście tego świadomi: Scott Rodenheizer zaprojektował wiele "gadających głów" do Fallouta 1 i 2, ale ostatecznie wyjechał do San Francisco aby pracować dla innej firmy tworzącej gry komputerowe której nazwa chwilowo mi umknęła. Myślę, że Mistrza (the Master) zrobił Leonard Boyarsky lub Jason Anderson.

Poniżej są dwa pytania od Liu Hao i/lub Petty Pilferer:

4. Nigdy nie instalowałam patcha do Fallouta 1 i miałam okazję zobaczyć symptomy mutacji wirusem FEV po zgromadzeniu odpowiedniego napromieniowania (ok. 800 jednostek). Później ktoś mi powiedział, że to jest błąd i że został naprawiony w patchu (którego nigdy nie ściągnęłam). Czy to prawda, czy tak na początku miało być a potem zostało to usunięte? - Petty Pilferer. {Płeć Petty Pilferer pozostaje dla mnie tajemnicą, ale imię sugeruje rodzaj żeński i tak to tłumaczyłem - w angielskim czasownik nie odmienia się przez rodzaje - przyp. tłumacza}.

To był błąd. Z pewnych przyczyn zyskiwałaś punkty w statystykach zamiast je tracić. Możesz to przypisać FEV, jeżeli chcesz.

5. Kiedy rozmawiasz z Mistrzem (the Master) w Falloucie 1, ma on kilka głosów/umysłów czy czegośtam. Czy to są ludzie których skonsumował czy rozdwojenie jaźni spowodowane wirusem FEV? - Petty Pilferer

To ludzie których skonsumował, wg projektanta Fallouta 1, Chrisa Taylora:

Saint_Proverbius: Wydawało się, że Mistrz wywodzi się z trzech osób - kim oni byli i jak stali się Mistrzem?

Chris Taylor: Richard Grey był podróżnikiem, który odkrył Kadzie (the Vats) - on jest pierwotnym Mistrzem. Inni ludzie "dodani" do niego poprzez lata pozostają bezimienni.

Mistrz był ekstremalnie silnym telepatą, prawdopodobnie pierwszym, który istniał... i na pewno ostatnim. Podczas konsumpcji czułej jednostki nie tylko absorbuje ją fizycznie, ale również psychicznie (twierdził, że czuł umysł swojego pierwszego posiłku - szczura - niedługo po tym, jak wyczołgał się z kadzi w bazie wojskowej Mariposa). Prawdopodobne jest że po pewnym czasie osobowość Mistrza przeistoczyła się w "my" (jedność), czyli przeciwieństwo "ja", a inne umysły stały się echami pierwotnej woli Grey'a i czasami głosem jego nieświadomych wątpliwości lub pytań. Oprócz komputerowego głosu, Grey miał także neurołącze z komputerami Krypty Katedry, więc mógł on (a przynajmniej któraś z jego składowych osobowości) mogła przez nie również przemawiać. Rozumiem z tego, że jego komputerowy głos został dodany po to, aby brzmiał on jeszcze straszniej - inaczej wyglądałby po prostu jak oswojona góra protoplazmy :).

A tutaj mamy trzy pytania od Brook'a:

6. Czy jaszczurki gecko w Falloucie 2 to roboty? Brzmią "robotowo", a ich krew jest ciemna, prawie jak olej?

Nie, są żywe - z krwi i kości. Jeżeli brzmią jak roboty to zwal winę na nasz wydział dźwiękowców albo przycisz głośniki :).

7. Kiedy rakiety uderzyły, cała komunikacja pomiędzy kryptami mocno się przerzedziła, więc w jaki sposób Enklawa mogła wysłać informację do Krypty 13 mówiącą ludziom, że czas już wyjść?

Nigdy nie było komunikacji pomiędzy Kryptami (mogłoby to zrujnować eksperymenty), a połączenie z rządem/Enklawą/Vault-Tec to zupełnie inna sprawa... Musieli przecież jakoś obserwować schrony.

Enklawa, która miała dostęp do planów konstrukcyjnych Vault-Tec (co nie jest zaskakujące, zważając na fakt, że Krypty były finansowane ze środków rządowych) miała możliwość obserwacji zdarzeń mających miejsce we wnętrzu schronów... Oprócz tego, że mogli zdalnie przeglądać zawartość systemów komputerowych (włączając w to PIPBoy'e i osobiste komputery Mieszkańców Krypt), to pierwsi Nadzorcy większości Krypt znała także powiązania z rządem i jednym z ich obowiązków było przekazywanie informacji dotyczących mieszkańców schronów na komputery, do których rząd miał łatwy dostęp.

Połączenia z Enklawy z komputerami schronów pozwoliły jej unieważniać każdy mechanizm zabezpieczający Krypty i wysłać "czysty" sygnał do zamkniętych schronów, przekonujący ich mieszkańców do wyjścia na zewnątrz. Znowu, większość Mieszkańców Krypt nie miała o tym pojęcia. Jako stosowna informacja z Fallouta 2 na ten temat, oto rozmowa gracza z Lynette:

Uwaga: Jak wykazano poniżej, należy pamiętać, że archiwa Lynette są podejrzane i nie powinny być traktowane jako prawda.

GRACZ
Skąd wiedzieliście *kiedy* opuścić schron? Słyszałem, że Krypty były odizolowane od świata.

LYNETTE

To, co słyszałeś nie było poprawne. Nasze archiwa mówią całkiem jasno: nasz schron otrzymał czysty sygnał po dwóch latach izolacji.

GRACZ
“Czysty” sygnał? Skąd?

LYNETTE

(Skonsternowana) Czemu... z urządzeń na powierzchni, tak przypuszczam. Jestem pewna że były tam czujniki badające środowisko. No bo skąd Nadzorca wiedziałby kiedy jest wystarczająco bezpiecznie aby wyjść?

GRACZ
Więc... rozkaz opuszczenia schronu wydał Nadzorca?

LYNETTE

Tak... (Myśli, niepewna)... Przynajmniej tyle pamiętam z archiwów. (Wraca jej pewność) Jednakże jestem pewna że wielu Obywateli było odpowiedzialnych za czujniki na powierzchni.

GRACZ
Naprawdę? Czy czujniki wciąż istnieją? Mogę je zobaczyć?

LYNETTE

(Zdenerwowana, niepewna dokąd gracz zmierza, ale nie podoba jej się to) Całkiem prawdopodobne, że zostały zdemontowane i użyte do ulepszania innych systemów.

I to wszystko co powiedziała - to mroczna przepowiednia tego, co naprawdę działo się w tych "garnkach zła". W każdym razie, pamiętam rozmowę z projektantami na temat roli Nadzorców w Kryptach - zadaniem wczesnych Nadzorców było dostarczanie informacji rządowi... chociaż kiedy świat się nieco spalił, nie było komu dostarczać tych informacji, Enklawie odzyskanie wpływów i powrót do aktywnego działania zajął w końcu trochę czasu.

W każdym razie, koniec tej bezsensownej gadaniny. Mam nadzieję że to pomoże.

8. Jesteś pewien że ONZ zostało rozwiązane?

Taaak, ONZ zostało rozwązane. Nie mówi, nie pisze... i po związku.

Pytanie zadane przez Puriela na forum na Vault 13:

9. Może WY wiecie o co chodzi w tym zakończeniu, kiedy w Hub jednoczą się ghoule i ludzie? Jest tam mowa, że Harold i Mieszkaniec Krypty zjednoczyli Hub. Ktoś z Was widział może jakiegoś ghoula poza Haroldem w Hub? To nie może być o Necropolis, bo to JEDYNE pozytywne zakończenie dla Hub.

Pomimo tego, że nie pokazano więcej ghouli w Hub w Falloucie 1, może była garstka włóczęgów w Starym Mieście (takich jak ghoul Talius w Boneyard). Zakończenie jest bardziej odpowiednie, jeżeli zamienisz słowo "ghoule" na "włóczędzy". Po prostu pokój i harmonia zwyciężają. Możliwe jest, że kilku ghouli przybyło do Hub podczas Migracji (Migration) po tym, jak stworzyli swój ośrodek rozwoju technicznego w Necropolis.

Ostatnie pytanie jest od Accessa i zostało zadane na jednym z forum na Vault 13:

10. To co NAPRAWDĘ chciałbym wiedzieć dotyczy jednego z dwóch zakończeń Fallouta Tactics. W zakończeniu, w którym decydujesz się na przyłączenie do Kalkulatora (Calculator) dowiadujesz się, że Starsi Bractwa Stali gdzieś przepadli i że nie udało się ich odnaleźć... Czy ktoś ma jakiś pomysł KTO lub CO ich zabiło? Czy jest to jedna z tych zagadek w stylu "Z Archiwum X", na której rozwiązanie trzeba czekać i czekać i czekać?

To miała być tajemnica: luźna nitka która może poprowadzić do innych wątków.

I to koniec pytań w tym tygodniu. Teraz trochę dodatkowych materiałów:

FALLOUT 1: ARCHEOLOGIA

Kontynuując ekscytujący trend z poprzedniej części, podaję więcej słów, o które możecie zapytać "gadające głowy" w Falloucie 1 w rubryce "Tell Me About". To może nie być kompletna lista, ale te właśnie słowa są wypisane w dokumentacji projektu. Nie mogę znaleźć podobnej dokumentacji na temat "nie-gadających głów", ale jeżeli znacie jakieś lub jeżeli udało wam się znaleźć słowa o które można zapytać poniższe postacie, a które ja przeoczyłem, dajcie znać. Jest kilka dodatkowych które udało mi się znaleźć i które zostały dodane później, przez co nie dołączono do nich głosu, ale tekst jest wciąż wyświetlany. Tak jak w przypadku pytań, będziemy mówili o Killianie, a również o Gizmo - zaczniemy od słów kluczowych tak grubych jak on sam:

Dobra, wybór Gizma nie dostarczył zbyt wiele. A teraz Killian:

Cholera, Killian to prawdziwa kopalnia złota. Dobrej zabawy. Następnym razem załatwimy to z Tandi i być może wybierzemy się też do Necropolis na pogawędkę z Setem i Harry'm.

STATYSTYKI PECHOWEGO PSA Z FALLOUTA 2

A więc, przeszukując stare pliki natknąłem się na statystyki Pechowego Psa (Pariah Dog) z Fallouta 2. Nie byłem w stanie odnaleźć jego poziomów umiejętności, ale jeżeli kiedykolwiek byłeś ciekawy jakie są jego statystyki SPECIAL, to rzuć okiem na poniższy zrzut z ekranu:

ROZWÓJ NPC-ów W FALLOUCIE 2

To nie powinno być zaskoczeniem dla kogokolwiek, kto grał w Fallouta 2 z drużyną, ale kiedy bohater gracza przeskakuje na wyższy poziom, "awansują" też członkowie jego drużyny. Tempo ich rozwoju różni się, ale każda postać ma pewną liczbę "poziomów", które mogą przejść podczas gry, zazwyczaj zależną od ich umiejętności do nauki. W tej części Biblii przekazujemy trzech NPC-ów:

GORIS

Zaprojektowany przez supermana Johna Deiley'a który pracował nad każdą grą Interplay'a znaną ludziom, Goris może osiągnąć 6 poziomów. Jego punkty życia, odporności i statystyki specjalne wyglądają następująco:

Uwaga: Nie znam zmian poziomów umiejętności tych facetów podczas awansów na wyższe poziomy, a zazwyczaj mają jakieś bonusy do swoich wiodących umiejętności (Goris - Walka wręcz [Unarmed], Sulik - Broń Biała [Melee], Lenny - Lekarz [Doctor]). Jeżeli napotkam się na te wartości, to Wam je przekażę.

SULIK

Zaprojektowany przez głównego projektanta Fallouta 2 - Matta Nortona, Sulik jest również zadziwiającym, sześciopoziomowym NPC-em. Jego punkty życia, odporności i statystyki specjalne wyglądają następująco:

LENNY

I ostatni w tym uaktualnieniu, ghoul Lenny również zaprojektowany przez Matta Nortona. Jest raczej starym kumplem jeszcze z Necropolis, a ponieważ jest taaaaaaaaaaaaki stary, nie ma zbyt wiele miejsca na rozwój, więc jest jedynie trzypoziomowym NPC-em. Jego punkty życia, odporności i statystyki specjalne wyglądają następująco:

OSTATNIE SŁOWA: MAŁY SEKRET Z FALLOUTA 2

Nie jest to może wielka tajemnica wstrząsająca ziemią, ale jeżeli chcesz trochę darmowych ogniw termojądrowych, idź do stajni niedaleko New Reno i rozejrzyj się za brahminą która "muuuczy" inaczej niż inne ze stada i użyj na niej przycisku "Zobacz". Jeżeli opis mówi, że jest to wściekła brahmina z rozdętym brzuchem, to zapisz grę, a następnie użyj na niej umiejętności "Lekarz" (Doctor) aby spróbować znaleźć przyczynę choroby. Jeżeli uda Ci się to w jednej z pierwszych trzech prób, czyli zanim krowa się wkurzy i zaatakuje, to dostaniesz darmowe ogniwa termojądrowe i trochę punktów doświadczenia.

Następnym razem sekrety związane z Magiczną Kulą Bilardową nr 8... dla bohaterów z dużym szczęściem jest to coś wiecej niż zabawka.

Dzięki za popieranie Fallouta,

Chris Avellone z Black Isle

Tłumaczenie Fallout Bible 4 de Wonderera

FB 4 ENG | FB 0 PL | << Fallout Bible