<< Powrót do NPC
Wprowadzenie

NPC (z ang. Non-Player Character) oznacza postać kierowaną przez komputer, którą możesz przyłączyć do swojego bohatera podczas gry. Po przyłączeniu, gracz może taką postacią częściowo kierować.

W Falloucie lista komend wydawanych przez ciebie NPCowi ograniczona jest do: dystansu, w którym ma się znajdować w stosunku do Twojej postaci (krótki, średni, daleki), oraz polecenia użycia w następnej walce jego najlepszej broni. Dodatkowo, każdy enpec ma ograniczenia w stosunku do broni, jakich może używać. Dlatego mając Plasma Rifle w plecaku, po użyciu tego polecenia nadal będzie używać broni takiej, jak poprzednio. Następną wadą jest to, iż NPCe nie mogą zakładać żadnej zbroi. Jest to strasznie denerwujące, gdy Ian, mając "pod pachą" Combat Armor, nosi kurtkę skórzaną (Leather Jacket) i obrywa od każdego trochę silniejszego przeciwnika.

W Falloucie drużyna raczej nie jest wcale konieczna do przeżycia (inaczej niż w Fallout 2, gdzie właściwie na początku szybkie i sprawne skonstruowanie paczki jest jednym z warunków Twojego przetrwania), a czasem wręcz przeszkadza. Większość graczy preferuje opcję "sam przeciwko światu" ;) tym bardziej, że słaba kontrola nad NPCami czyni z nich raczej mięso armatnie niż prawdziwych przyjaciół. Jednym słowem, więcej zachodu z chronieniem ich niż pożytku podczas walki.

Mimo tej zwiększonej kontroli i pomimo tego, że NPCe rozwijają się razem z Twoim bohaterem, w walce są naprawdę przydatni tylko na początku rozgrywki. Później moi czterej "ochroniarze" służyli mi za tragarzy do przenoszenia moich łupów, a podczas ostrzejszych walk cały ogień musiałem brać na siebie (jednak co człowiek, to człowiek ;). Ilość NPCów, jakich możesz posiadać, określa poziom Twojej charyzmy. Możesz mieć tylu towarzyszy, ile wynosi Twoja charyzma podzielona przez dwa (czyli np. jeżeli masz 8 punktów charyzmy, możesz mieć w swojej drużynie maksymalnie czterech). Niestety, jeżeli masz nieparzystą ilość punktów charyzmy, to liczba NPCów zaokrągla się "w dół". Przykładowo, gdy masz 9 punktów, to nadal możesz mieć tylko czterech towarzyszy; żeby móc mieć ich pięciu musisz mieć 10 punktów. Jest także perk dający jedno dodatkowe miejsce w Twojej drużynie.

NPC można podzielić na wiele typów: stałe i czasowe, bojowe i "umiejętnościowe" (skillowe), ludzi i nieludzi... poniżej opis tych kategorii:

Typy NPC w Falloucie:

1. Stałe i czasowe

  • Stałe - to takie, które po przyłączeniu do Ciebie zostają z Tobą do końca gry lub do momentu, gdy zastępujesz je innym NPC.
  • Czasowe - są z Tobą tylko przez jakiś czas, najczęściej nie możesz ich kontrolować (Tandi, policjanci w Hub, Paladyni) i znikają po wypełnieniu konkretnego zadania. Mogą z Tobą chodzić tylko po określonej lokacji (np. Bess w Modoc lub Yellow Dog z Fallout 2)

    2. Ludzie i nieludzie
  • Ludzie - chyba nie trzeba tłumaczyć ;-)
  • Nieludzie - nieludzie walczą tym, co mają - czyli łapami i zębami, co wcale nie znaczy, że są nieskuteczne! Jedynym tego typu NPCem w Falloucie jest Dogmeat.

    << Powrót do NPC