<< Twój Bohater F1
Propozycja bohatera: Oozy

Age (...); MALE
ST
PE
EN
CH
IN
AG
LK
06
05
07
01
07
09
05

Tag skills
Melee
Energy Weapons
Barter

Traits
Heavy Handed
Finesse

Kilka Słów Wytłumaczenia:

Ok, a teraz wyjaśnienie, dlaczego tak, a nie inaczej. Po pierwsze, wbrew temu, co sądzi wiele osób, w F1 spokojnie da się grać bez Small Guns. Jak? Opiszę za chwilę, a na razie skupię się na bohaterze. Siła 6, by mógł poprawnie używać (chyba wszystkie?) bronie. Większa jest niepotrzebna, bo Power Armor zwiększa siłe o 3, a o 1 możemy sobie powiększyć operacyjnie w Brotherhood of Steel. Agility 9, bo jak sobie powiększymy o 1 w BoS, to akurat będzie 10, zaś Agility jest BARDZO ważna. Inteligencja 7 to dobry kompromis, tym bardziej, że w BoS można sobie ją zwiększyć o ile chcemy (patrz Porady Sczególne). Charisma 1, bo i tak w F1 nie ma sensu ani i za dużych możliwości robić drużyny, Barter i tak będziemy mieli duży bo mamy perka, zaś Speech można sobie odrobinę samemu powiększać. Naprawdę, z charisma 1 gra się całkiem normalnie!!! NPC-e reagują normalnie, wszystko jest ok. Percepcja - zostawiamy 5, bo to akurat dobra wielkość jeśli nie jesteśmy snajperem, a my będziemy używali głównie młotów a nie broni palnej :-)). Luck 5, by nie mieć pecha :-). Ew. można dać PE 6 i LK 4, ale nie radzę schodzić z LK poniżej 4, bo w walce często się nie trafia, a także można permanentnie stracić (popsuć sobie) broń podczas walki.

Tag skills: Melee, bo przez większą część gry będziemy używali Super Sledge'a. Energy Weapon, bo Turbo Plasma Rifle rządzi :-)), zaś Barter, by mieć niskie ceny (ważne na początku, ale nie tylko - jak masz za dużo kasy, to możesz kupować książki w sklepie w Hub, w Downtown - przydaje się).

Traity: Heavy Handed, bo mamy Melee i walimy Super Sledge'm. Finesse, bo bardzo to lubie (a kto nie lubi zadawać criticali? :-)).

Jak grać moją postacią - mini solucja

Idziemy do Junktown, zabijamy Gizmo na zlecenie Killiana. W tym momencie mamy level 2. WSZYSTKIE punkty przeznaczamy na... lockpick. Dzięki temu możemy włamać się do sejfu Killiana - jest tam m.in. ponad 2000 kapsli, Desert Eagle i Hunting Rifle, zaś na szafce leżą Mentats. Poza tym, będziemy mogli włamać się do sejfu FLC w Hub (tez jest tam ponad 2000 kapsli). Wychodząc z Junktown możemy zagadać z krasnalem w podziemiach szpitala, by potem móc szantażować Boba w Hub. Lecimy do Hub. Od razu idziemy do Deckera, ten zleca nam zabójstwo Hightowera. Robimy to oraz kradniemy naszyjnik (patrz Porady Sczególne). Wracamy do Deckera oraz idziemy do Gildii oddać naszyjnik. Powinniśmy mieć już 3 poziom. Bierzemy perka Bonus HTH Damage, punkty rozdysponowujemy między Melee a Barter, ze wskazaniem na Melee. Obiecujemy w Far Go Traders, że dowiemy się, kto atakuje ich karawany. Teraz idziemy do Beth (w Downtown) i z 15% zniżką kupujemy Metal Armor i młot. W Old Town kupujemy Psycho i Buffout. Bierzemy zlecenie od Deckera na zabójstwo Jaine. Zabijamy ją (wcześniej bierzemy Psycho i Buffout - zreszta we WSZYSTKIE walki w Hub powinniście się wdawać tylko pod wpływem tych drugów :-)). Powinniśmy mieć 4 level, znowu poprawiamy Melee i Barter (Melee np. do 112%, Barter do 80%). Po naszych ofiarach powinniśmy mieć już tyle sprzętu i pieniędzy, żebyśmy w Old Town mogli sobie kupić Combat Armor i Super Sledge (Super Sledge może tam być dopiero jak zagadamy ze sprzedawca drugi raz). Jak nie starcza sprzętu na wymianę a nie chcemy wydawać kasy, to możemy okraść kilku strażników w Combat Armor'ach. Mając to idziemy do szeryfa i razem z nim zabijamy Deckera (zrób wcześniej save'a, bo szeryf może oskarżyć o zabójstwo Ciebie). Pamiętajmy, by przed pojściem do Dekcera zabić Kane'a (stoi "samotny" przed drzwiami, więc łatwiej go zabić teraz niż później). Nastepnie idziemy zabić Deathclawa (jak go znaleźć - patrz dzial solucje). Mamy level 5, punkty przeznaczamy na Melee. Teraz zabieramy się za "ekipę" w Old Town (tą, która więzi członka BoS, którego oczywiście uwalniamy). Następnie pomagamy kolesiowi na dole w Downtown pozbyć się Raidersów. Zabijamy właściciela i dwóch ochroniarzy w FLC, włamujemy się do sejfu (nie zapomnij o zestawie do włamań) i bierzemy kapsle. Wynajmujemy Water Merchants by dowiezli wodę do naszego Vaulta (da nam to 100 dni więcej na znalezienie Water Chipa) Teraz można już iść do Glow (jest na południowy-wchód od Hub). Pamiętajmy jednak, by wcześniej w Hub zakupić Rad-X'y i ew. Rad Away'e oraz LINĘ (bez nie nie wejdziemy; linę ma karzeł w General Store). Dawno już mamy level 6, bierzemy Perka Bonus HTH Attack (jest super!), punkty zaczynamy przeznaczać na Energy Weapons, ale Melee też sobie rozbudowujemy do 140 kilku. Po wizycie w Glow idziemy do Bos (północny-zachód, idzie się kilkanaście dni...). Stajemy się członkami BoS, załatwiamy sobie Power Armora (jeśli nie wiesz jak - patrz dział Solucje). Idziemy teraz do Boneyard, przynosimy doktorkowi to, co chce (części, które chce, są przy trupie na planszy z deathclawami). Doktorek ulepsza nam Power Armor, zaś Smitty - Plasma Rifle na Turbo Plasma Rifle. W tym momencie mamy najlepszy pancerz oraz najlepsze bronie w grze (Super Sledge i Turbo Plasma Rifle). Jesteśmy już bardzo mocni :-)). Idziemy do Necropolis, potem Military Base i Cathedral. Game over :-)))).

<< Twój Bohater F1