<<Wróć do Solucji F2
Broken Hills

Broken Hills to kolejna po Redding górnicza miejscowość w Fallout. Stąd dostarczany jest uran m.in. do Gecko. Władzę sprawuje tu mutant Marcus, założyciel miasta, którego spotkać można w centrum. Od niego dowiemy się wiele o historii miasta, po wykonaniu kilku zadań możemy go także przyłączyć do drużyny. Broken Hills jest społecznością mieszaną - ludzie, ghule i mutanty żyją tu w pokoju (choć jak się okaże pozornie), co jest swego rodzaju fenomenem w świecie Fallouta. Znajdziemy tu elektrownię, kopalnię, szalonych naukowców i gadające rośliny. I sporo osób, którzy zwyczajnie potrzebują pomocy.

Oprowadzenie:

Sklep należy do nieco wyniosłej Liz. Niewiele u niej zaopatrzenia, do tego dość drogo, toteż nie warto trudzić się kupowaniem, ale... kradzieżą. Przy wysokim współczynniku "kradzieży" właśnie możesz wyczyścić stół, nie pozwoli ci jednak zejść do piwnicy. Ale i na to jest sposób - wydobądź informacje od barmana Phila (daj mu napiwek na łączną kwotę 20$), wróć do Liz i powiedz jej, że słyszałeś o jej broni z wiarygodnego źródła. Następnie zapewnij ją, że użyjesz broni na mutantach, a pozwoli ci ja zabrać (mówiłem, już, że to pozorny pokój?).

Na południu znajdziesz przetwórnię uranu i centrum karawan. U Billa możesz się nająć do ochrony karawany. Poprosi cię także o pomoc w usunięciu... pozostałości po braminach. Za każdą taką pomoc dostaniesz 100$, a gdy uczynisz to 5-krotnie zostaniesz "Ekspertem od Ekspedycji Kału" (!), otrzymasz 500 PD i 5% do "retoryki".

Na północnym wschodzie znajdziesz doktora Hollidaya. Porozmawiaj z nim o jego historii, a uleczy cię za darmo. Ponadto zapamiętaj, że zna się z doktorem Fungiem w San Francisco. Możesz także zakupić u niego lekarstwa, ale pamiętaj, by wynikło to z rozmowy, a nie za pomocą przycisku w PipBoyu - jest wtedy taniej.

W więzieniu porozmawiaj z Mansonem i Francem. Za zaszczepienie w Mansonie "idei otwartości światopoglądowej" otrzymasz 300 PD. Jeśli powiesz Francowi, że nie znosisz mutantów, poradzi ci, byś porozmawiał z Jacobem (patrz zadanie 4.).

Zapewne zauważyłeś cztery szafeczki na północ od sklepu Liz. Jest sposób na dostanie się do nich, ale musisz posiadać magiczną kulę nr 8 z kasyna Bishopa w Nowym Reno. Stań tuż obok ogrodzenia przy wyjściu z lokacji i pocieraj bilę, aż na monitorze pojawi się napis "chwilowo nieczynne". Teraz szybko przebiegnij za ogrodzenie i udaj się po zdobycze. Możesz po nie wracać, gdyż co kilka dni z powrotem "napełniają się".

W zachodniej części miasta znajdziesz Dom Starości dla Ghuli, a w nim Typhona, syna Seta, którego spotkać można było w Nekropolis w pierwszej części Fallouta. Typhon poprosi cię o dostarczenie mu kilku rzeczy, a wtedy on zdradzi, gdzie ukryty jest "wielki skarb". Przynieś mu więc "Kocią Łapkę" (jest w szafeczce przy jednym z domów we wschodniej części miasta), po godzinie - dmuchaną lalkę (dom Marcusa), a po trzech godzinach - Zgnilec (alkohol, można kupić w barze). Otrzymasz 2000 PD. Obok domu Marcusa jest studnia i tam znajduje się rzeczony skarb. Okaże się jednak, że jesteś zbyt duży, by samemu go sięgnąć, poproś więc o pomoc karzełka Micky'ego, stojącego tuż obok. Skarbem będzie 10 000 kapsli, czyli waluta z Fallout 1, które teraz nie przedstawiają żadnej wartości. Jednakowoż teksty i ostateczny efekt wycieczki karła po skarb są komiczne.

W części mieszkalnej jest także naukowiec, który przeprowadza testy na skorpionie, ucząc go pewnych sztuczek. Możesz zmierzyć się z nim w testach na Percepcję, Zręczność i Inteligencję za 500 PD każdy. Pierwsze dwa nie powinny stanowić problemu, w trzecim jednak - grze w szachy - nie uda ci się pokonać skorpiona, gdyż ten... po prostu oszukuje. Jest i na to sposób. Na polu przed wejściem do kopalni zaczepi cię gadająca roślina - kolejny eksperyment profesora. Pomóż jej przenieść się do Domu Starości dla Ghuli (1000 PD, potrzebna łopata), a ta nauczy cię strategii szachowej. Teraz już jesteś w stanie pokonać skorpiona, który źle zniesie porażkę i zaatakuje. Daj mu żyć - co najwyżej zabierz mu okulary.

Obok Domu Starości znajdziesz dom Dana, który poprosi cię o odnalezienie jego żony. Po wykonaniu zadania 2. wróć i przekaż mu złe wieści za 500 PD.

W kopalni (możliwe jest, że będziesz otrzymywał obrażenia podczas przebywania tutaj - problem rozwiąże się po wykonaniu zadania 1.) tuż przy wejściu znajduje się sekretna pieczara. Po odnalezieniu jej otrzymasz 1000 PD. Na ziemi leży jakiś człowiek. Gdy wstanie, zapytaj go kim jest, a otrzymasz kolejne 500 PD. Z szafki zabierz rudę uranu. Możesz ją przetworzyć w rafinerii w centrum. Wystarczy pogadać tam z "świecącym" ghulem. Za 1000$ przetworzy rudę, a ty otrzymasz 500 PD. Wróć tu za 24 godziny, a otrzymasz od niego propozycję odkupienia uranu. Masz do wyboru dwie oferty: 1500$ i dodatkowe 300 PD lub 1000$ i dodatkowe 1250 PD.

Zadania w Broken Hills:

1. Napraw system oczyszczania powietrza w kopalni. (Fix the mine's air purifier.)

Zadanie otrzymujesz od mutanta Zaiusa, rezydującego w budynku przy wejściu do kopalni. Dowiesz się od niego, że potrzebna jest specjalna część ze sklepu Renesco w Nowym Reno. Nie żądaj od Zaiusa pieniędzy, gdyż wówczas nie otrzymasz hasła, by dostać część za darmo. W Reno odwiedź Renesco i, używając hasła, zabierz rzeczone części. Wróć do Broken Hills i wbij się do kopalni. Poruszaj się biegiem w kierunku północno-wschodnim, ewentualnie szybko likwidując pałętające się mrówki. Otrzymasz pewne obrażenia (podobno można tego uniknąć posiadając w ekwipunku butlę tlenową - np. od Salvatore z Reno, choć nie sprawdziłem tego osobiście), jednak znacznie mniejsze niż choćby w Gecko przy reaktorze. W końcu uda ci się dotrzeć do maszyny filtrującej powietrze. Użyj na niej części z Reno, zgarniesz 1500 PD. Od tej pory nie musisz się już spieszyć i spokojnie wybij całe tałatajstwo w kopalni ze Szponem Śmierci na czele. Po wyjściu porozmawiaj z Zaiusem, a otrzymasz w nagrodę strzelbę bojową.

2. Znajdź zaginionych ludzi dla Marcusa. (Find the missing people for Marcus.)

Zadanie otrzymujesz od Marcusa. Musisz zejść do podziemi jednym z kilku wejść we wschodniej części miasta. Na dole przyjdzie ci wybić kilka mrówek. Ciała poszukiwanych odnajdziesz w północno-wschodniej części tuneli. Przyjrzyj się im dokładnie i upewnij się, że zostały zastrzelone. Przy jednym z ciał znajdziesz list. Porozmawiaj z Zaiusem, a ten odeśle cię do Francisa. Na koniec porozmawiaj z Marcusem. Otrzymasz 1000 PD, a jeśli zapytasz o nagrodę przed otrzymaniem pieniędzy, dostaniesz karabin myśliwski.

3. Pokonaj Francisa w siłowaniu się na rękę. (Beat Francis at arm wrestling.)

Upewnij się, że wykonałeś to zadanie przed konfrontacją z Francisem w ramach zadania 2. Mutanta Francisa znajdziesz w barze i potrzebujesz Siły równej 8, by w ogóle wyzwać go na pojedynek. Jeśli poziom tego atrybutu wciąż jest niewystarczający, zażyj dwie dawki Wygrzewu (nagroda za zadanie 6., znajdziesz go także więcej w domu Erica) i nabierz mocy. Zapisz jednak grę, gdyż i to nie zawsze wystarcza do pokonania mutanta, a moralny kac, jakiego doświadczysz po przegranej, jest wyjątkowo gorzki. Po pokonaniu Francisa otrzymasz od niego rękawicę wspomaganą oraz 350 PD.

4. Odbij Mansona i Francisa z więzienia. (Break Manson and Franc out of prison.)

(Nazwa tego zadania została błędnie przetłumaczona do polskiej wersji Fallout 2. Franc i Francis to nie ta sama osoba.) Zadanie otrzymujesz od Jacoba. Znajdziesz go w domu na południe od szpitala doktora Hollidaya. Musisz powiedzieć mu, tak jak wcześniej Francowi w więzieniu, że nienawidzisz mutantów. Istnieją dwa rozwiązania zadania:

1) Donieś Marcusowi o planach Jacoba i Aileen (jego wspólniczka). Otrzymasz za to 2500 PD.

2) Jeśli chcesz otrzymać kilka dodatkowych punktów doświadczenia, idź do więzienia. Spróbuj przekonać strażnika, by dał ci klucz, zabierz mu klucz lub spróbuj użyć umiejętności "otwierania" na północnych drzwiach, jednak tylko wtedy, gdy strażnik będzie odwrócony do ciebie tyłem (podobno można też zabić patrolującego mutanta bez konsekwencji). Jakkolwiek nie zrobisz, otwórz drzwi - po chwili znajdziesz się z powrotem w domu Jacoba. Otrzymasz 1500 PD i kolejne zadanie (plus spadnie ci popularność w mieście, ale coś za coś).

5. Wysadź system oczyszczania powietrza w kopalni. (Blow up the mine's air purifier.)

To quest dla czarnych charakterów. Jacob zleci ci go tylko wówczas, gdy wykonasz zadanie 4. Idź do kopalni i użyj nadajnika Jacoba na maszynie filtrującej powietrze. Po chwili zostaniesz przeniesiony przed wejście do kopalni i otrzymasz 1500 PD. Pozbawisz przy okazji życia wszystkich supermutantów w Broken Hills, w tym Marcusa. Nie jest to rozwiązanie najlepsze.

Zamiast tego porozmawiaj z Marcusem i teraz donieś na Jacoba i Aileen. Nagroda jest ta sama - 2500 PD (no i wróci ci dobra reputacja w Broken Hills).

6. Skieruj więcej mocy elektrycznej do domu Erica. (Divert more electrical power to Eric's home.)

Eric jest ghulem mieszkającym w domu tuż przy wejściu do dzielnicy mieszkalnej. Dręczą go muchy, więc poprosi cię o dostarczenie mu więcej energii elektrycznej, by mógł używać klimatyzacji. Elektrownia znajduje się w centrum obok sklepu Liz. Przekonaj Briana (wymagana dobra "retoryka") lub użyj umiejętności naukowych na jednym z komputerów. Otrzymasz 1000 PD lub nawet 1500 PD, jeśli ci się poszczęści, a jeśli nie - dość mocno porazi cię prąd. Kiedy uda ci się to zrobić, wróć do Erica. Jeśli jeszcze nie siłowałeś się z Francisem (zadanie 3.), zaoferuje Ci Wygrzew, pieniądze lub... lokalizację RNK.

⇒ Spis treści

© Michał 'Veron' Tusz

<<Wróć do Solucji F2