< POSTKULTURA
Gry fabularne

Jeśli znasz jakiś inny postnuklearny RPG, to możesz dać nam o tym znać wysyłając e-maila na adres podany stronę wcześniej. Wdzięczni bylibyśmy też za podanie informacji o systemie lub za adres do strony internetowej.

Afterbomb Madness - druga edycja

Okładka gry fabularnej 'Afterbomb Madness' Tytuł: Afterbomb Madness
Autorzy: Rafał Olszak, Filip Nowicki, Marek Kukla
Okładka: Piotr Foksowicz, Rafał Olszak
Grafika: Piotr Foksowicz (ilustracje), Rafał Olszak (layout, broń, karta postaci)
Wydawnictwo: Cyfrografia
Data wydania: 2012
Liczba stron: 162 (164 z Kartą Postaci)
ISBN: 978-83-930571-0-8 (twarda oprawa)
Oprawa: Miękka/Twarda (recenzowane wydanie)
Wymiary: B5

Niniejsza recenzja obejmuje podstawkę do systemu, wydaną w wersji kolekcjonerskiej; w twardej oprawie. Nie bez przyczyny podkreślam rodzaj i jakość wydania. Każdy, kto w RPG grywa(ł), wie, jak ważną rolę odgrywa fakt, by podręcznik nie rozpadł się po kilkunastu sesjach, zwłaszcza, jeśli podczas tychże pije się, podjada i reaguje więcej niż żywo. Traktując rzecz bardziej serio, można dodać i uściślić: wpływ na szeroko pojęty „klimat” danej produkcji ma najzwyczajniej w świecie jej estetyczna strona. Fatalna szata graficzna i niechlujstwo wydawcy potrafią zabić niejedną fajną rzecz. Jak na pierwszy rzut oka prezentuje się Afterbomb Madness?

[Czytaj całość recenzji]

© 2012 Cichutki Spec

⇒ Menu

Afterbomb Madness - druga edycja

Okładka gry fabularnej 'Afterbomb Madness (druga edycja)' Tytuł: Afterbomb Madness - druga edycja
Autor: Rafał Olszak
Grafika, skład: Rafał Olszak
Ilustracje: Dawid Ignar, Piotr Foksowicz, Weronika Płucienniczek
Wydawnictwo: Cyfrografia
Data wydania: 2017
Liczba stron: 250
ISBN: 978-83-930571-2-2 (twarda oprawa)
Oprawa: Twarda (recenzowane wydanie)
Wymiary: B5

Wiem, że nie zrozumiecie mojego życia, gdyż nigdy nikogo z Was przy mnie nie było. Wydaje się, że jestem zwykłym, szarym człowiekiem, ale to bagaż moich doświadczeń pozwala mi na odgrywanie tej roli... kolejnej roli. I nieraz nie mam pojęcia, który świat jest prawdziwy.

To był gorący poranek. Słońce paliło niczym Atomowy Rozbłysk. Uwielbiam dni, kiedy natura pokazuje mi, że żyję - męcząc się z gorąca. Niespodziewanie odezwał się dźwięk domofonu i chwilę później wpuściłem listonosza, który wdrapując się na ostatnie piętro, niósł w swoim plecaku Drugą Edycję polskiej gry RPG Afterbomb Madness.

[Czytaj całość recenzji]

© 2017 Stary Wujek

⇒ Menu

Neuroshima

Okładka gry fabularnej 'Neuroshima'

Wyobraź sobie świat, w którym nadzieja na świetlaną przyszłość została zmieciona falą uderzeniową bomby atomowej. A nawet kilkunastu bomb... Wyobraź sobie świat, w którym nie ma miejsca na stare przyzwyczajenia a kto nie dostosuje się do nowych warunków, każdego ranka może obudzić się z nożem w brzuchu. Wyobraź sobie świat, w którym ludzie zabijają się praktycznie o wszystko a argument siły już od dawna króluje wśród najskuteczniejszych metod perswazji.

Wyobraziłeś sobie? To dodaj do tego jeszcze Molocha - kompleks myślących maszyn i fabryk. Nie było by to takie złe gdyby Moloch nie chciał unicestwić wszelkimi dostępnymi środkami ludzkość i nie zajmował na dzień dzisiejszy połowy ameryki północnej... fabryki śmiercionośnych robotów ciągnące się po sam horyzont...

[Czytaj całość recenzji]

© 2006 Teloch

⇒ Menu

Neuroshima - opis podręcznika i dodatków
Podręcznik podstawowy

Aktualnie w sprzedaży znajduje się podręcznik w wersji 1.5 (416 stron).

Wzdłuż autostrad stoją wraki dawnych samochodów, poprzewracane kilku drogowskazów i zniszczone linie wysokiego napięcia. Na mapie Stanów ostało się kilka miast, kilkanaście większych miasteczek i setki, tysiące osad. Ruszysz sto mil i znajdziesz się samotny, jak rozbitek na falach oceanu. Gdziekolwiek się skierujesz, czeka cię niewiadoma i niebezpieczeństwo. Każde miasto przez lata odcięcia od innych wykształciło własne zwyczaje i prawa. Każda najmniejsza wieś to zupełnie nowy świat.

Neuroshima to postapokaliptyczna gra RPG osadzona w świecie przypominającym klimatem gry Fallout, czy serię filmów Mad Max. Świat zdruzgotany jest po 30-letniej wojnie, resztki ludzkości walczą o przetrwanie z Molochem, istotą powstałą podczas buntu maszyn. Moloch napiera na południe, wypuszczając do boju wojenne machiny i mutantów. Ludzkość dosięgnęła wojna totalna, bez litości i chwil wytchnienia. Wojna z maszynami jest czymś, na co nikt nie był przygotowany. Czy Ty jesteś na nią gotów?
(Ze strony Portal Games)

Dodatki

Neuroshima - dodatki

Bestiariusz Maszyn (128stron)

Opis: Pierwszy z serii dodatków zawierających opisy wszelkiej maści przeciwników na jakich mogą trafić Bohaterowie Graczy. Na pierwszy ogień poszły oczywiście maszyny Molocha, w kolejce czekają jeszcze Mutanci, Bestie oraz Gangsterzy. W Bestiariuszu: Maszyny opisanych jest kilkadzisiąt bestii Molocha, posegregowanych w siedem oddzielnych typów.

Opisane są roboty bojowe, sprzęt ciężki, roboty wspomagające, systemy obronne, roboty eksperymentalne oraz roboty smarta.

[Czytaj całość opisu]

© 2007 KeniG

⇒ Menu

Neuroshima: Ruiny

Okładka gry fabularnej 'Neuroshima: Ruiny'

Idąc po tym cholernym zadupiu zwanym pieszczotliwie Zasranymi Stanami, człowiek nie widzi niczego poza ruinami, wrakami samochodów i pozostałościami po wielkich autostradach. Można sfiksować, nie? W końcu ile człowiek jest w stanie wytrzymać, patrząc wciąż na ten sam krajobraz. Aby uciec od tej monotonii jedni żrą Clopixol, choć dla nich przeważnie jest już za późno... inni znowu Tornado, które pomaga im ujrzeć świat przed zagładą. Najgorsi są ci, którzy uraczyli gościny molocha. Z nich są dopiero wredne sukinsyny. Widziałeś tych typów pewnie już milion razy, niejeden pewnie był członkiem twojej rodziny. Patrzy się taki na ciebie swoim tępym wzrokiem i nie wiesz czego tak naprawdę po tym kolesiu można się spodziewać. Dostanę kosę? A może po prostu zabeczy sobie spokojnie jak koza i wskoczy na jakiś pagórek? No i oczywiście są jeszcze Szczury.... to śmierdzący temat, żal nawet na nich spojrzeć, znamy ich wszyscy aż za dobrze i nikt nie chce mieć z nimi nic wspólnego.

[Czytaj całość recenzji]

© 2010 Dr Rectum

⇒ Menu

Deadlands: Piekło na Ziemi

Okładka gry fabularnej 'Deadlands: Piekło na Ziemi'

Mamy rok 2094, ale przyszłość nie jest naszą przyszłością. Wojna Ostateczna zakończyła się 13 lat temu, kiedy w nadnaturalnym dniu zagłady spadły bomby, zabijając miliardy ludzi, przemieniając świat w Martwe Ziemie i pozwalając tajemniczym Mścicielom oblec się w ciała. Te plugawe istoty popędziły przez spustoszone ziemie, nękając nielicznych ocalałych z Apokalipsy, a potem w tajemniczych okolicznościach przekraczając Mississippi. Od tego czasu ludzkość walczy o odbudowanie świata. Miasta giną w upiornych burzach, więc żywi muszą mieszkać na pustkowiach" (cytat z okładki podręcznika).

Gra Deadlands: Hell on Earth jest grą umiejscowiona w jednej z możliwych przyszłości świata sytemu Deadlands (Martwe Ziemie). W Polsce można zakupić jedynie jedną wersję podręcznika do Deadlands (Deadlands Reloaded!) i różne dodatki. Niestety podręcznik i dodatki są w wersji angielskiej. Na szczęście podręcznik do gry Deadlands: Piekło na Ziemi można nabyć u nas już w wersji PL, a przecież to właśnie ten "postapokaliptyczny podręcznik" bardziej nas interesuje. Piekło na Ziemi jest oczywiście w pełni kompatybilne z Deadlands, ale jednocześnie jest osobnym, samodzielnym podręcznikiem RPG.

© 2007 KeniG

⇒ Menu

Strefa Śmierci

Okładka gry fabularnej 'Strefa smierci'

Strefa Śmierci była publikowana w magazynie Magia i Miecz od numeru 1 (styczniowego) z roku 1995. Autorami sytemu są Tomasz Kołodziejczak i Jacek Brzeziński. Rysunki były wykonywane przez Andrzeja Grzechnika. Gdy tylko uda mi się dotrzeć do tych tekstów zamieszczę jakąś obszerniejszą informację :)

A na razie mały artykulik o Strefie Śmierci możecie przeczytać na tej stronie www.oak.rpg.pl/~corp/strefa.html.

© 2007 KeniG

⇒ Menu

< POSTKULTURA