<< Twój Bohater F2
Propozycja bohatera: Buffy


Age 25; FEMALE

ST 04
PE 06
EN 07
CH 06
IN 07
AG 09
LK 06

Tag skills:
Small Guns
Energy Weapons
Speech.

Traits:
Finesse
Gifted

Kilka słów wytłumaczenia:

Personalia

Imię - Buffy - w zasadzie każdy może ustawić imię według własnych preferencji, ale z sugerowanym przeze mnie imieniem można odkryć pewien ciekawy quest. Osobiście zawsze wpisuję tu swoją ksywkę.

Wiek - 25 - nie ma on żadnego znaczenia, ja wybieram przeważnie ćwierć wieku. Głównie dlatego, że przez dużo starszych od siebie ludzi nie jest się wtedy uznawanym za młodziaka, a przez młodszych - za osobę starą.

Płeć - kobieta - grając kobietą można załatwić niektóre questy płacąc - ekhm - w naturze. :) Niektóre zadania są niedostępne dla mężczyzn, poza tym sprzedając się można trochę zarobić (zanim pojedzie się do Broken Hills i przedestyluje uran).

Statystyki:

ST: 4 - powinno wystarczyć, choć na samym początku może być dosyć trudno. Szybko dostajemy się do Navarro, wykradamy Power Armor {gwoli ścisłości: Advanced Power Armor - przyp. de Wonderera} i mamy ST 8 + perk = 9. Operacja w San Francisco i mamy dziesiątkę. W tym wypadku aż do zdobycia pancerza wspomaganego lepiej będzie zapodawać na drugsach.
PE: 6 - na początku gry więcej nie potrzeba, jak najszybciej przechodzimy operację i bierzemy perka - mamy 8. A tyle w zupełności wystarczy, nawet do tego, żeby być naprawdę dobrym snajperem.
EN: 7 - perk i siódemka zmienia się w 8. Więcej raczej nie potrzeba, szczególnie, gdy ma się na sobie Power Armor Mk II {i znowu: Advanced Power Armor lub APA Mk II, bo Power Armoru Mk II nie ma - przyp. de Wonderera}. Poza tym od czego są mentatsy?
CH: 6, bierzemy perka i jest 7, przechodzimy operację: 8. A okularki przeciwsłoneczne nie są przecież tylko bezużytecznym przedmiotem - zakładamy je i mamy 9. Ja i tak drugiego slotu PRAWIE nie używam, a na czas walki można wrzucić gadżet do ekwipunku...
IN: 7. 'Gain Inteligence' i operacja: 9, następnie perk Smooth Talker i na czas trwania dialogu mamy 10. Można też ustawić 6, zoperować się, wziąć przyrost inteligencji i dwa razy Smooth Talkera.
AG: 9 - Ustawiamy dziewięć, bierzemy perka i mamy 10. W zasadzie można ustawić nawet siedem albo sześć - wtedy w razie potrzeby bierzemy jeta, a odtrutkę można zawsze kupić w sklepie w San Francisco. A przecież perki Quick Pockets, Action Boy czy Bonus Move są dostępne dla każdego.
LK: 6. Pędzimy do NCR, przechodzimy Zeta Scan i mamy 8. Później dopakowujemy sobie perka i już możemy siebie nazywać prawdziwymi szczęściarzami - luck na 9! Szkoda, że w życiu tak nie mam. ;) Przydatne dla snajperów, a także dla tych, którzy lubią walnąć sobie porządnego krytyka. Jeśli marzysz o znalezieniu Alien Blastera albo Holy Hand Grenade, to bez wysokiego szczęścia zapewne nie masz nawet po co wyruszać...

Podsumowanie: końcowe statystyki

ST 09
PE 08
EN 09
CH 09
IN 09
AG 10
LK 09

Tag Skill: Small Guns - Z początku, gdy skill Big Guns będzie jeszcze zbyt mały, można będzie siać zniszczenie Pancor Jackhammerem ukradzionym strażnikom w NCR. PóĄniej oddajemy go Cassidiemu i po sprawie... Skill ten jest również przydany wtedy, gdy szkoda marnować .223 FMJ na jakiś cienkich Bolków.
Tag Skill: Big Guns - Bozar rządzi na mocne typy jakimi są np. Alieny albo żołnierze Enclavy. Energy Weapons są spoko, ale lepiej, żeby Marcus miał w ręku Turbo Plasmę niż Bozara... A przynajmniej jedna osoba w teamie powinna IMHO dobrze posługiwać się bronią ciężką.
Tag Skill: Speech - Przydatne, można wybrać więcej questów, gdy zaistnieje taka potrzeba - uniknąć walki, a także lepiej poznać wszystkie zakręty fabuły gry. Ja zawsze rozwijam do nie więcej niż ok. 150%.

Trait: Finesse - mamy już szczęście na 10, bierzemy perki More Criticals (2x) i Better Criticals, dopakowujemy to tym traitsem i już możemy rzucać się do ataku na Deathclawa trzymając w ręku nawet SMG (cztery serie, cztery krytyki i potworek pada martwy...)

Trait: Gifted - podpakować skille zawsze zdążymy. Na początku rozgrywki warto mieć podrasowanego SPECIALa. Do skilli można zawsze użyć książek czy też posłużyć się bliźnimi, którzy z chęcią nas podszkolą. Ale można też inaczej załatwić sprawę. Zamiast Zdolniachy (Gifted) bierzemy cokolwiek innego (np. jeden z neutralnych perków - Bloody Mess albo Sex Appeal). W trakcie gry należy dopakować jak najbardziej umiejętności. Gdy uznamy, że już wystarczy - wybieramy perka Mutate i zamieniamy wybraną przez siebie cechę alternatywną na Gifted.

A co dalej?

Przydatni NPCe - Ja zawsze werbuję Cassidiego (daję mu Power Armor i Pancor Jackhammera albo, jeszcze lepiej, Gauss Rifle - wtedy staje się maszyną do zabijania). Chodzę też zawsze z Marcusem (pod koniec gry ma około 35 Armor Class i 275 HP, więc ujdzie w tłoku z wytrzymałością). Nie ryzykowałbym sprezentowania mu Bozara - Mutant nie patrzy zazwyczaj, co znajduje się na linii strzału. Ale za to z Turbo Plasmą może być naprawdę przydatny. Z tymi dwoma gram zazwyczaj do końca.

Perki: Obowiązkowo More Critticals, Better Critticals, Gain Strenght / Perception / Endurance / Charisma / Inteligence / Agility / Luck, Lifegiver, Slayer, Smooth Talker, Action Boy, Bonus Move, Dodger. Nieobowiązkowo (ale najlepiej) - Quick Pockets, Avereness, Scout, Pathfinder, Master Thief.

Skills: Oczywiście należy rozwijać tagi, oprócz tego kradzież (choć w Broken Hills można mieć źródło nieograniczonej ilości kasy, więc...), resztę można dopakować dzięki książkami albo przy pomocy NPCy (np. Dragon w San Francisco podbija nam - oprócz oka - Unarmed). Warto też walczyć na ringu w New Reno - podwyższa wytrzymałość.

Broń: jak dla mnie Bozar rządzi. Do walki z wieżyczkami (Navarro, Sierra Army Depot, Enclave) przydaje się również snajperka (stajemy tak daleko, że wieżyczki nie mogą nas dosięgnąć i bardzo łatwo je wykańczamy). Turbo Plasma jest spoko, ale lepiej dać ją Marcusowi. Gauss Rifle wymiata, ja jednak pozostaję wierny Bozarowi i daję ją Cassidiemu. Należy jednak pamiętać, że ma się naprawdę duży zapas amunicji + ew. alternatywną broń (używającą innego typu pocisków niż ta, której zwykle używamy). Nie ma nic gorszego, niż zabraknięcie amunicji w środku walki z patrolem Enclavy albo ze stadem Alienów. Trzeba pamiętać, że amunicja do broni takiej, jak np. Bozar, schodzi niespodziewanie szybko. Na początku gry można postrzelać z SMG, Magnum Speed Loader, Desert Eagle, H&K Caws czy Combat Shotguna. Z melee uznaję tylko Super Sledge Hammer. Umiejętności rzucania moim zdaniem nie opłaca się rozwijać, bo jedynym dobrym granatem jest ten działający tylko na roboty. Nie można nawet rzucić Stimpaka kumplowi w potrzebie. :) No, ale wtedy potrzebna byłaby również umiejętność łapania...

Tak czy inaczej - wyżej opisaną postacią zawsze bezproblemowo ukańczam grę. Powodzenia!

Bohater został opisany przez: Bosy

<< Twój Bohater F2