Fredrik Norén

Dead meets Leed

Uqahs Keldyn Interactive to małe, niezależne studio. Czy możesz nam powiedzieć nieco więcej o waszej firmie? Jakie gry stworzyliście do tej pory?

Fredrik Norén Oczywiście. Keldyn Interactive, to w zasadzie czterech przyjaciół skupionych na grach komputerowych i umiejętnościach potrzebnych do ich tworzenia. Niektórzy z nas pracowali wcześniej wspólnie nad mniejszymi niekomercyjnymi projektami. Dead Meets Lead to jednak nasz pierwszy komercyjny tytuł.

Uqahs Zombiaki w XVIII wieku - to całkiem unikalne połączenie. Czy ten setting zwróci uwagę graczy? Istnieje wiele innych gier z zombiakami, dlaczego powinniśmy zagrać w Dead Meets Lead?

Fredrik Norén Cóż, setting wydał się nam bardzo interesujący i mamy nadzieję, że innym też. Są dwie zasadnicze różnice między Dead Meets Lead i przeciętną grą o zombie: pierwsza to wspomniany setting, ponadto rozgrywka nieco różni się od innych gier tego typu. Można powiedzieć, że jest wysoce zajmująca (pokażemy to na filmie z rozgrywki w niedalekiej przyszłości!).

Uqahs Spytałem na forum o wasze inspiracje. Pośród nich znajduje się Alien Shooter, Piraci z Karaibów, kultura voodoo i książki takie, jak Dzienniki Piratów (The Buccaneers of America). Wspomniałeś także o Diablo 3, a więc jakie "diabelne" elementy znajdziemy w grze?

Fredrik Norén Diablo 3, to inspiracja głównie dla stylu graficznego i ustawienia silnika graficznego. Gra nie jest RPGiem, ale bardziej czystym hack-n-slashem opartym na umiejętnościach.

Uqahs W jakie inne gry z zombiakami grałeś i jakie ci się podobały? Czy znasz polskiego Zombie Driver, który także został stworzony przez małe, niezależne studio. Uważasz, że niezależny producent + zombie = sukces?

Fredrik Norén Tak, grałem w Zombie Driver i byłem pod dużym wrażeniem. Nie jestem pewien, czy istnieje przepis na sukces, ale wierzę w ciężką pracę!

Uqahs Interesuje mnie mechanika gry. Jest to strzelanka z perspektywy trzeciej osoby z elementami survival horroru, ale czy znajdziemy w grze coś nowego dla tego gatunku?

Fredrik Norén Całkiem mocno pracujemy nad stworzeniem zestawu umiejętności i przeciwników, którzy generują ciekawe zdarzenia, podczas których musisz odpowiednio reagować i działać szybko, aby przetrwać. Często będziesz musiał użyć kilku różnych umiejętności, aby przetrwać dane spotkanie, jednocześnie unikając zombiaków i utrzymując tempo.

Uqahs Musicie mieć naprawdę dobry powód, aby wprowadzać do gry tylko dwie bronie. W innych grach zwykle mieliśmy setki broni do unicestwiania zombiaków. Nie będziemy się nudzić w DML?

Fredrik Norén Nudzić się to chyba ostatnia rzecz, jaką można robić w Dead Meets Lead, jestem tego pewien :) Jak wykazały alfa-testy, te dwie bronie w połączeniu z umiejętnościami, to więcej niż trzeba!

Uqahs Wspomniałeś, że tworzycie swój własny silnik graficzny (korzystając z .NET/DirectX9). Domyślam się, że raczej ciężko go porównywać do najnowszego id Tech lub Unreal Engine, ale mam nadzieję, że nie będzie wymagał elektrowni atomowej do płynnego działania. Przy okazji, komiksowa grafika wygląda świetnie!

Fredrik Norén Tak, tworzymy go wewnątrz studia. Ciężko pracujemy, aby działał płynnie na jak największej liczbie komputerów. Cieszę się, że podoba ci się grafika!

Uqahs A co ze światem gry? Czy gracz będzie mógł go swobodnie przemierzać? Czy są tam efekty atmosferyczne albo cykl dnia i nocy? Jak wiele różnych środowisk zobaczą gracze?

Fredrik Norén Często ludzie myślą, że gra to RPG, ale to zwykła gra akcji typu hack-n-slash. Nie będziesz miał czasu na zwiedzanie okolicy, będziesz zajęty mordowaniem zombiaków!

Uqahs Na waszym forum ludzie spamują na temat ich pomysłów na zwierzę-zombie. Domyślam się, że w grze ujrzymy wiele "zzombiaczonych" stworzeń. Możesz powiedzieć jak dużo ich będzie?

Fredrik Norén Tak, nasi fani są bardzo pomysłowi. Istnieją setki świetnych pomysłów w tym konkursie i będzie naprawdę ciężko wybrać zwycięzcę. Mimo to, nie możemy w tej chwili powiedzieć, jak wiele zwierząt pojawi się w grze.

Uqahs Czy w grze znajdą się bossowie?

Fredrik Norén To nie główny aspekt gry, ale być może będzie tam jeden lub dwa specjalne spotkania, które urozmaicą grę.

Uqahs Jakich trybów gry możemy oczekiwać? Kampania? Tryb survival? Czy pojawi się tryb wieloosobowy?

Fredrik Norén Gra to głównie kampania, ale niektóre mapy są pomysłowo zaprojektowane, więc ciężko je zaszufladkować. Nie będzie trybu multiplayer, ale pojawią się rankingi sieciowe.

Uqahs Czy macie zamiar wydać jakieś DLC po premierze gry? Kiedy zagramy w Dead Meets Lead?

Fredrik Norén W tej chwili skupiamy się na produkcji. Zbyt wcześnie dla nas mówić o tym, co się stanie w przyszłości. Nie ustaliliśmy jeszcze oficjalnej daty premiery, ale mogę zdradzić, że naszym celem jest krótki cykl produkcyjny. Fakt, że otworzyliśmy zapisy do beta-testów jest wskazówką na temat stopnia ukończenia gry.

Uqahs Jako redaktor serwisu o postapokalipsie muszę spytać o Fallouta. Czy kiedykolwiek grałeś w jakiegoś Fallouta? A może istnieje inny postapokaliptyczny tytuł (poza zombieapokalipsą), w który grałeś?

Fredrik Norén Grałem nieco w Fallout 3, świetna gra!

<< WYWIADY