<<Wróć do Solucji F2
San Francisco

San Francisco jest ostatnim dużym miastem na naszej drodze w Fallout 2. Stąd udamy się na Enklawę w celu odbicia naszych współplemieńców i zniszczenia bezwzględnego rządu postnuklearnej Ameryki. Miasto zamieszkują w większości potomkowie chińskich naukowców i lekarzy, którzy w czasie Wielkiej Wojny przebywali na pokładzie łodzi podwodnej. Uszkodzona łódź dryfowała i dotarła w końcu do San Francisco, gdzie Chińczycy postanowili się osiedlić. Dzięki nim miasto odrodziło się i prezentuje się całkiem okazale. Shi, bo tak chcą się nazywać, mają problem z sekciarską organizacją Centrologów (Hugologists), którzy podobno porywają ich dzieci do własnych celów. Znajdziemy tutaj także najlepsze sklepy w grze oraz uszkodzony tankowiec, który naprawimy i udamy się nim na Enklawę. Zatem do dzieła.

Oprowadzenie:

Jesteś w Chinatown. Po prawej stronie tuż przy wejściu do miasta znajdziesz sklep z bronią Red 888 Guns, gdzie zakupić będzie można m.in. karabin Gaussa (choć można go znaleźć na tankowcu) i pancerze wspomagane. Po lewej stronie tuż obok ringu znajdziesz natomiast Latającego Smoka 8, w którym zakupisz medykamenty, amunicję, pancerze i broń. Oba punkty towarowe odnawiają swój stan magazynowy co kilka dni, warto więc odwiedzać je regularnie, zwłaszcza jeśli chcesz spieniężyć swoje zdobycze z Navarro, Bazy Wojskowej czy po prostu pustkowi. Lao Chou z tego drugiego sklepu dodatkowo powie ci, gdzie szukać układu nawigacyjnego i karty dostępowej do tankowca (więcej o tym w zadaniach).

Również obok ringu znajdziesz szpital doktora Funga, który, oprócz leczenia i sprzedaży stimpaków, może przeprowadzić operację wszczepienia implantu bojowego. Opowie ci także historię osiedlenia się Chińczyków w San Francisco.

Przy ulicy odchodzącej w prawo od ringu znajdziesz dom z obejściem i ogrodem. Przebywający tam Smok jest w konflikcie z Lo Panem (to oni walczyli na ringu, gdy zawitałeś do San Fran). Nauczy cię on walki wręcz, do osiągnięcia nawet 100% tej umiejętności (!) włącznie. Trzeba być jednak postacią pozytywną (karma nie mniej niż 250, nie mów mu także złych rzeczy i nie obrażaj, bo przestanie z tobą rozmawiać). Poza tym nie przyjmuj jeszcze od niego zadania 13., czyli starcia z Lo Panem, do czasu skończenia całego treningu. Pamiętaj także, że mając na sobie pancerz wspomagany twoja Siła jest bardzo wysoka, a trenujesz bez niego - warto zaopatrzyć się wcześniej w Wygrzew i dopomóc sobie, podobnie jak np. w walkach bokserskich w Nowym Reno.

Oczywiście jest także możliwość treningu i walki dla Lo Pana, trzeba być jednak postacią złą. On sam, jak się okaże jeśli będziesz walczyć dla Smoka, wcale nie jest taki mocny i zwyczajnie oszukuje. Wybór należy do ciebie.

Na zachodzie znajdziesz placówkę Bractwa Stali. Pamiętasz zapewne te w Norze i RNK - tamci żołnierze nie mieli wiele do powiedzenia. Z Matthew, tutejszym wojakiem, sprawa ma się zupełnie inaczej. Zleca on zadanie 17., które warte jest mnóstwo punktów doświadczenia i daje dostęp do bunkra Bractwa. Po dostarczeniu Matthew planów latacza, będziesz mógł zwiedzić bunkier, w którym znajdziesz m.in. kilka ciekawych egzemplarzy broni energetycznych, pancerz wspomagany i relatywnie słabą zbroję Bractwa, którą można jednakowoż sprzedać. Jest tu także komputer medyczny, który dzięki modułom pamięciowym zwiększy twoje atrybuty główne. I tak:

Operacje zajmują trochę czasu, więc nie zapomnij w międzyczasie o zrobieniu zakupów (karabiny Gaussa dla kompanów i rzadka amunicja do niego).

Udaj się teraz na północny zachód i przejdź przez doki (nie znajdziesz w nich nic godnego uwagi) aż do tankowca. Tutaj znajdziesz całkiem niezłe punkty handlowe (w jednym dostępne jest nawet antidotum na Jet), wałęsający się ludzie mają przy sobie ciekawe bronie (m.in. wspominany karabin Gaussa - poszukaj u jednej z kobiet w czarnych włosach i punka w barze). Więcej na temat ludzi i pokładu w zadaniach.

Przejdźmy zatem do sedna problemu w San Francisco, czyli konfliktu między Shi a Centrologami. Na wschodzie Chinatown znajdziesz wejście do pałacu tych pierwszych, natomiast na północnym wschodzie wejście do lokacji prowadzącej do podziemi Centrologów.

W pałacu Shi jest mnóstwo komputerów, w których znajdziesz informacje o badaniach Shi. Dostępu do "cesarskiego" komputera udziela Ken Lee, stojący w sali tronowej. Gdy znajdziesz się przed tym komputerem, możesz spróbować włamać się do niego, jednak nie rób tego, jeśli twoja "nauka" jest poniżej 115% - otrzymasz wówczas 3000 PD, ale będziesz musiał walczyć z Shi i ludźmi z Chinatown (czyli kicha). Z rzeczonym lub większym poziomem "nauki" za włamanie się do komputera otrzymasz 7000 PD (ha!). Hakowanie pozostałych komputerów nie powinno sprawić większych problemów. Co można zrobić po włamaniu lub logowaniu - patrz zadania.

Teraz kilka słów o bazie Centrologów. Dave Handy na zewnątrz - obok obiektu kultu sekty, czyli promu kosmicznego - zwierzy ci się, że szaleje za jedną dziunią z dołu, Vikki. Jeśli przekażesz mu, co powiedziała na jego temat, będzie to miało wymierne skutki, jeżeli zamierzasz pracować dla Centrologów - mówiąc mu, że śmiała się z niego, dostaniesz jedną szansę na przekonanie go, żeby się na niej odwinął; mówiąc mu, że powiedziała, że jest 'hot' - stracisz możliwość wykorzystania go w zadaniu 1. Jeśli zaś poprosisz go później o format dysku komputera Shi, uniemożliwisz sobie efektywną rozmowę z UKC-9.

Zejdź na dół. By dostać się do ich przywódcy, masz kilka możliwości: posiadać list UKC-1 z RNK; powiedzieć UKC-7, że chcesz się przyłączyć; ewentualnie używaj umiejętności "naprawy" na emiterach pól, choć wydaje się to być stratą czasu. Wspomniana Vikki i Juan na północy głoszą czysto propagandowe hasła. Jeśli zagadasz z nimi po ich przemowie, dadzą ci holodysk Centrologów i odeślą do UKC-7, który przeprowadzi cię przez proces wejścia w ich szeregi ("zeta skan" może zwiększyć Szczęście i Inteligencję, ale może też zmniejszyć ten pierwszy atrybut, więc zapisz grę). Zostając Centrologiem, otrzymujesz możliwość pracy dla nich, ale doktor Fung, Lo Pan i Smok więcej się do ciebie nie odezwą. Shi, co ciekawe, będą rozmawiać, zwłaszcza po rozbiciu Centrologów.

Znajdziesz tu też naukowca Crocketa, który usprawni pancerz wspomagany za 10 000$, co w sumie jest opłacalne, ale można poradzić sobie inaczej (patrz zadanie 16.). Posiada części na dwa takie pancerze i zajmuje mu to 1-2 dni. Oczywiście nie będzie z tobą rozmawiał, jeśli zaatakujesz Centrologów.

I jeszcze słowo o zadaniach. Projektując San Francisco twórcy Fallout 2 zadrwili sobie z chronologii. Dlatego też niektóre dalsze zadania na liście będą odnosić się do wcześniejszych, choć w grze wcale nie jest to takie klarowne, a czasami po prostu rozmywa się z rzeczywistością. Nie przejmuj się tym jednak i rób swoje - na pewno się połapiesz, skoro dotarłeś aż tutaj.

Zadania w San Francisco:

1. Zdobądź plany latacza od Centrologów. (Steal the vertibird plans from the Hubologists.)

To zadanie otrzymasz od Kena Lee, jeśli wcześniej dałeś plany Centrologom. Istnieją dwa wyjścia: poproś Dave'a Handy'ego o kopię, wykorzystując jego wcześniejsze zobowiązania wobec ciebie (akcja z Vikki, więcej w Oprowadzeniu) lub Badgera o włamanie się do komputera Hubologów i wykradzenie ich. Za dostarczenie ich Wongowi otrzymasz 5000 PD.

Cóż - musisz posiadać układ nawigacyjny z Krypty 13 (więcej w opisie tej lokacji) i użyć go na komputerze nawigacyjnym, co daje 2000 PD. Jak dostać się do komputera - patrz zadanie 3.

To zadanie pojawia się w PipBoyu po tym, jak spróbujesz otworzyć drzwi na dolnym pokładzie tankowca na zachodzie. Kartę wejściową odnajdziesz w Navarro (więcej w opisie tej lokacji). Warte jest to 2000 PD.

4. Zabij Imperatora Shi. (Kill the Shi emperor.)

Drugie zadanie (po zadaniu 8.) od UKC-7 (lub zadanie od UKC-9, jeśli przyszedłeś donieść o zleceniu jego zabicia przez Shi). Istnieją dwa wyjścia i oba są przeze mnie nierekomendowane: włamanie do komputera Shi i sformatowanie dysku (przy czym będziesz musiał walczyć z CAŁYM Chinatown) lub zabicie Kena Lee za pomocą super-stimpaków (marnotrawstwo medykamentów). Tak czy owak za rozwiązanie zadania otrzymasz 5000 PD, ale jeśli poszedłeś drugą drogą, UKC-9 więcej nie będzie chciał z toba rozmawiać.

Zadanie od Harry'ego, technika w kitlu przy promie Centrologów. Otrzymasz je, gdy przyłączysz się do Centrologów. Za dostarczenie ich Harry'emu otrzymasz 5000 PD.

6. Ukradnij plany latacza od Shi. (Steal the vertibird plans from the Shi.)

Zadanie od Harry'ego, jeśli wcześniej dałeś plany Shi. Najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie komputerowo-szpiegowskich umiejętności Badgera. Za dostarczenie planów Harry'emu otrzymasz 5000 PD.

7. Centrolodzy potrzebują paliwa dla ich statku kosmicznego. (The Hubologists need fuel for their spaceship.)

Drugie zadanie od Harry'ego. Masz dwie możliwości rozwiązania: wykonać zadanie 16. dla doktora Jinga lub włamać się do komputerów Shi (głównego lub zwykłych), co warte jest 6000 PD plus 3000 PD, jeśli używasz głównej konsoli i nie otrzymałeś wcześniej zgody Kena Lee na jej używanie.

8. Zabij Badgera, żeby włóczędzy z tankowca mogli przejąć Hub. (Kill Badger so the tanker vagrants will embrace the Hub.)

Pierwsze zadanie od UKC-7 po zostaniu Centrologiem. Nic prostszego i nic bardziej niewdzięcznego. Reszta załogantów tankowca nie powinna atakować, jeśli jednak tak się stanie - nie krępuj się. Po powrocie do UKC-7 otrzymasz 3000 PD.

Istnieje także inne rozwiązanie tego zadania. Jeśli Badger włamał się dla Ciebie do komputera Shi, następnego dnia zostanie zabity przez dwóch ludzi Shi. Możesz po tym zameldować do UKC-7 o rozwiązaniu zadania 8. (Jeśli Badger nie jest już ci potrzebny, jest to najbardziej optymalne rozwiązanie).

9. Zabij UKC-9. (Kill the AHS-9.)

Drugie zadanie od Kena Lee. Otrzymujesz je po dostarczeniu Shi planów latacza lub w odpowiedzi na zadanie 4. Centrologów. Nic prostszego. Wystarczy zabić UKC-9... i przy okazji całą resztę nawiedzonych sekciarzy. Pamiętaj, by wcześniej załatwić sobie ulepszone pancerze wspomagane od ich naukowca. Po rozmowie z Kene Lee otrzymasz 5000 PD oraz hasło do "cesarskiego" komputera.

Zadanie od Kena Lee. Otrzymasz je, jeśli zechcesz zobaczyć się z Imperatorem lub poprosisz o paliwo do tankowca. Po dostarczeniu planów Wongowi otrzymasz, standardowo, 5000 PD.

11. Tankowiec potrzebuje paliwa. (The tanker needs fuel.)

To tak naprawdę nasze główne zadanie w San Francisco. Jeśli uważnie czytałeś opisy pozostałych questów, zapewne zauważyłeś, że w wielu miejscach jest już podane rozwiązanie tego zadania. Zbierzmy jednak w całość wszystkie informacje. Paliwo można zdobyć:

Na koniec mała podpowiedź::jeśli poprosiłeś o pomoc Badgera, możesz w tym samym momencie, w którym on włamuje się do komputerów Shi lub Centrologów, załatwić paliwo na własną rękę z poziomu komputerów Shi i zdobyć podwójne punkty doświadczenia.

Mała podpowiedź nr 2: Tak na dobrą sprawę przy odpowiednim ustawieniu zadań można zdobyć pokaźną liczbę punktów doświadczenia, oscylującą w okolicy nawet 30 000 PD. Gotowej odpowiedzi jednak nie umieszczę - kombinujcie.

12. Znajdź dziewczynę Badgera w ładowni pod statkiem. (Find Badger's girlfriend in the hold below the ship.)

Zadanie od Badgera. Otrzymasz je w momencie, gdy zechcesz poprosić go o kradzież paliwa do tankowca i/lub planów latacza od Shi lub Centrologów. Dziewczyna Badgera, Suze, jest na dolnym pokładzie tankowca. Zejdź na dół i wyrżnij w pień wszystkie potwory. Suze znajdziesz w północno-wschodnim narożniku pokładu. Nie pozwól, by zginęła (utrudni to dalszą ewentualną współpracę z Badgerem i anuluje wszystkie punkty doświadczenia) i odprowadź do wejścia na górę. Po rozmowie z Badgerem otrzymasz 5000 PD, a on sam będzie ci winien przysługę - ten fakt można wykorzystać, warto więc wykonać je jak najszybciej. (Zadanie automatycznie wykreśla się z listy, gdy uratujesz dziewczynę bez wcześniejszej rozmowy z Badgerem.)

13. Smok chce, żebyś pozbył się Lo Pana - najlepiej w walce wręcz. (The Dragon wants you to take out Lo Pan - hand to hand.)

Zadanie od Smoka. Po rozmowie z nim będziesz musiał zmierzyć się z sześcioma wojakami - każdy następny lepszy od poprzednika (postaraj się ich nie zabijać, choć gra raczej nie powinna wywalić; jesli przegrasz, zaczniesz cały test umiejętności od początku). Po wszystkim otrzymasz sowite wynagrodzenie - 8000 PD. Teraz możesz wyzwać na pojedynek Lo Pana. Walka z nim jest o tyle trudna, że w pewnym momencie Lo Pan znajdzie w kieszeni pistolet, a ty niestety jesteś bez pancerza i dalej musisz walczyć honorowo (w przeciwnym wypadku całe miasto cię zaatakuje). Przy odpowiedniej ilości zażytego Wygrzewu powinno się jednak udać. Po wygranej porozmawiaj ze Smokiem, a otrzymasz kolejne 3000 PD.

14. Lo Pan chce, żebyś pozbył się Smoka - najlepiej w walce wręcz, jeżeli to możliwe. (Lo Pan wants you to take out the Dragon - hand to hand, if possible.)

Zadanie od Lo Pana. Sytuacja jest analogiczna, z tym że pracujesz dla niego. Wynagrodzenie pod względem ilości zdobytych punktów doświadczenia jest identyczne.

15. Zdobądź śledzionę dla Chipa. (Get Chip's spleen.)

Chip stoi przed kajutą Badgera. Przegrał w zakładzie swoją śledzionę (!), ale zapragnął ją odzyskać. Rozpytaj o szczegóły w sklepie Lao Chou, ten wyśle cię do Wonga w pałacu Shi. Namów go, żeby oddał śledzionę, a nie zjadał jej (!), ale pamiętaj, że masz na to tylko jedną szansę. Otrzymasz 2000 PD. Teraz idź do doktora Funga i porozmawiaj o operacji. Jeśli gadałeś w Broken Hills z doktorem Hollidayem, zrobi to za darmo - w przeciwnym razie trzeba mu zapłacić 1000$. Teraz idź do Chipa i przekaż mu dobrą wiadomość. Poczekaj aż wyjdzie ze statku i następnego dnia zagadaj z nim w momencie, gdy wejdzie z powrotem na pokład - za to 3000 PD.

16. Zdobądź ulepszony pancerz wspomagany od Crocketta. (Get some hardened power armor from Crockett.)

To zadanie otrzymasz od doktora Jinga (w pałacu Shi na południu), jeśli masz aktywne zadania 7. i 11. - innymi słowy może on załatwić paliwo tak dla Centrologów, jak i do tankowca. Utwardzony pancerz wspomagany, jak już wiadomo, można zdobyć od naukowca Centrologów, Crocketta. Powiedz mu, że doktor Jing dostarczy im paliwo do promu w zamian za zbroję, a usprawni pancerz za darmo i to nie jeden - tak więc opłaca się, o ile znajdziesz ich więcej. Wróć do Jinga, ale nie proś o paliwo do tankowca, tylko dla Centrologów lub o kasę (20 000$). Otrzymasz 5000 PD i będziesz mógł z powrotem ukraść zbroję od naukowca, co nie jest możliwe, jeśli przehandlowałeś ją za paliwo do tankowca.

17. Zdobądź plany latacza dla Bractwa Stali. (Get the vertibird plans for the Brotherhood of Steel.)

Zadanie od Matthew z Bractwa Stali. Jak zdobyć plany wyjaśnia opis Navarro. Wróć z nimi do żołnierza Bractwa, a on wykona ich kopię. Otrzymasz 20 000 PD (hell yeah!) i dostęp do bunkra.

Ostatnia uwaga:

Jeśli wykonałeś już tyle zadań, ile chciałeś, tankowiec jest sprawny i ma paliwo, nie pozostaje ci nic innego, jak ruszyć na podbój Enklawy. Proponuję obkupić siebie i towarzyszy w medykamenty, amunicję, zbroje i broń, zafundować sobie także operację wszczepienia implantu bojowego. Na wszelki wypadek na dnie plecaka umieść ładunek wybuchowy, kombinerki i, jeśli bardzo chcesz, G.E.C.K. Oczywiście można poradzić sobie na rządowej platformie bezsiłowo i wspomniane przedmioty również tam są, ale różnie to może być i można o nich zapomnieć. Na koniec idź na mostek i uruchom statek, fundując sobie przy okazji uroczą cut-scenkę. Ahoj!

⇒ Spis treści

© Michał 'Veron' Tusz

<<Wróć do Solucji F2