<<Wróć do Solucji F2
Redding

Redding jest górniczym miasteczkiem na południe od Nory i północny-wschód od Nowego Reno. Wydobywa się tu złoto, toteż przejęciem kontroli nad miastem zainteresowane są największe potęgi postatomowej Kalifornii: RNK, Kryptopolis i Nowe Reno, które poczyniło w tym celu pierwszy krok - rodzinie Mordino udało się uzależnić górników od Jetu. Dwie rywalizujące ze sobą kopalnie: "Kokoweef" oraz "Morningstar", mają swoich popleczników i od nas zależeć będzie, w którą stronę pokieruje się przyszłość Redding. Innym problemem nękającym miasto są "wanamingo" - potwory, które panoszą się w podziemiach. Za porządek odpowiada w mieście szeryf Marion, któremu będziemy mogli pomóc w zwalczaniu przestępczości. Żeby jednak dostać od niego zadania musimy być co najmniej na 10. poziomie doświadczenia. W Redding znajdziemy także kasyno, saloon, szpital, a nawet dom pogrzebowy. Możemy także zagrać w kasynie i obstawić zakłady na walki kretoszczurów. A więc do dzieła.

Oprowadzenie:

Szeryf rezyduje w komisariacie tuż przy wschodnim wejściu do Redding. Jest ranny i potrzebuje wsparcia, zgódź się pomóc, a dostaniesz nawet jego odznakę. Pierwszym zadaniem jest ściągnięcie długu z wdowy Rooney, nie odznacza się ono jednak w PipBoyu. Zadanie to można rozwiązać na kilka sposobów: możesz spłacić jej dług bezpośrednio u szeryfa, za co nie otrzymasz punktów doświadczenia (hm...); porozmawiaj z wdową (dom z obejściem obok komisariatu) i wymuś spłatę długu - warte jest to 1000 PD i 100$ od szeryfa; porozmawiaj z wdową i daj jej 120$, a otrzymasz 1500 PD i kasę od szeryfa. (Podobno można też zabić wdowę, co zapewne wiąże się z koniecznością walki z resztą mieszkańców, co opłacalne wydaje się nie być).

Madam Modjeska w saloonie opowie ci co nieco o polityce gospodarczej Redding. Może rozjaśni ci to nieco pogląd na temat właścicieli kopalń, co przyczyni się do słusznego wyboru w późniejszych zadaniach. W saloonie znajdziesz także prostytutkę, którą możesz wynająć i pomóc finansowo, ale jest to strata czasu i pieniędzy. Barmanka Lou nie zagada z tobą jeśli masz w drużynie kompana, który nie jest człowiekiem (mutant, ghul, robot itp.), a może być to potrzebne przy zadaniu 2., więc miej to na uwadze. W kasynie możesz pobawić się hazard, przesiaduje tu także burmistrz Ascorti.

W szpitalu porozmawiaj z doktorem Johnsonem o Jecie i narkomanii w Redding. W Kryptopolis powiadom o tym fakcie McClure'a, a otrzymasz 250 PD. Dostarcz doktorowi w Redding antidotum na Jet (dokładny opis w opracowaniu lokacji Stajnie - The Stables), a otrzymasz 2500 PD (możesz także przehandlować antidotum za 2000$). Jeśli ponownie porozmawiasz z McClure'em, otrzymasz kolejne 2500 PD (nie pytaj o nagrodę, gdyż po tym radny da ci jedynie 500$). Jest trochę chodzenia, ale warto. Poza tym doktor Johnson jest w stanie wykonać operację wszczepu implantu bojowego, a robi to najtaniej w całej grze.

W północnej części miasta możesz się nająć jako ochrona karawan (co oczywiście odradzam, jako że jest to najbardziej zabugowany aspekt w Fallout). Znajdziesz tu także dwie wspomniane firmy wydobywcze: "Kokoweef", zarządzane przez Marge LeBarge, która trzyma stronę RNK, oraz "Morningstar Mine", kierowane przez Dana McGrew, zwolennika Nowego Reno. Pomagając jednej z nich niejako zdecydujemy, w którą stronę podąży gospodarczo Redding. Znajduje się tu także ring, na którym walczą szczury. Między 12-tą a 17-tą możliwe jest obstawianie zakładów. Przekopywania grobów nie polecam, gdyż i tak niczego w nich nie znajdziesz.

W zachodniej części miasta nie znajdziesz na razie nic ciekawego oprócz wejścia do kopalni i stada szczurów. Na razie nie schodź na dół, o ile życie jeszcze ci miłe. Pozbądź się natomiast szczurów, ponieważ po przyjęciu od szeryfa zadania zlikwidowania pewnego oprycha, będziesz zmuszony do walki z kilkoma wymagającymi przeciwnikami. Nie można pozwolić, żeby twoi towarszysze bawili się w tym czasie w polowanie na gryzonie.

No i na koniec kilka słów o zadaniu dającym największą ilość punktów doświadczenia, czyli oczyszczeniu kopalni z obcych. Porozmawiaj z burmistrzem Ascortim, jest on właścicielem Wielkiej Kopalni Wanamingo. Odkupując od niego prawa do kopalni za 1000$ i oczyszczając ją z potworów możesz ją z powrotem sprzedać z dużo większym zyskiem, bo za 2500$, a dodatkowo otrzymasz jeszcze 1000 PD (co wydaje się jednak śmiesznie mało). Naprawdę warto jest wrócić tutaj w póżniejszym okresie gry, gdyż polowanie na wanamingo warte jest ogromne ilości punktów doświadczenia za samo ich zabijanie. W chwili obecnej załatwienie jednego obcego może okazać się misją niemożliwą. Są strasznie mocne i odporne, posiadają od 160 PW i zaskakująco łatwo potrafią powalić na ziemię. Przyda się bozar i pomoc towarzyszy, a kilka poziomów doświadczenia mamy zagwarantowanych. Za pozbycie się potworów otrzymasz "ustawowe" 3500 PD (lepiej, ale wciąż śmiesznie mało).

Zadania w Redding:

1. Zabij Żabę Mortona. (Kill Frog Morton.)

Ostatnie (nie wiedzieć czemu nie są poustawiane chronologicznie), najbardziej wymagające zadanie od Mariona. Przed jego podjęciem upewnij się, że wyczyściłeś zachodnią lokację ze szczurów. Po otrzymaniu questa kilkuosobowa grupa bandytów z Mortonem na czele okupować będzie wejście do Wielkiej Kopalni i teren wokół niej. Są dobrze uzbrojeni i twardzi, ale powinieneś sobie z nimi poradzić. Wpadnie kilka punktów doświadczenia i sporo niezłej broni z ciekawym pistoletem Mortona. Za wykonanie zadania otrzymasz 3000 PD i 1000$. Szeryf przy okazji poinformuje Cię, że Morton miał braci, a co za tym idzie zapewne zechcą go pomścić. I tak też się stanie - od czasu do czasu będziesz spotykał kolejnych Mortonów na pustyni. Nie będą stanowić oni jednak większego problemu.

2. Dowiedz się, kto pociął dziwkę. (Find out who cut the whore.)

To trzecie zadanie od szeryfa. Udaj się do saloonu i zagadaj z barmanką. Teraz idź na północ. W siedzibie "Morningstar Mine" znajdziesz gościa, który przyzna się zanim jeszcze go o to zapytasz. Zabijając go otrzymasz 500$ od szeryfa, natomiast wsadzając do więzienia - 500$ i 1250 PD.

3. Znajdź procesor do maszyny górniczej. (Find the excavator chip.)

To zadanie otrzymasz zarówno od LeBarge jak i McGrew. Chip - a tak naprawdę chipy, bo są ich dwa - znajdują się w kopalni przy maszynach górniczych. Niestety możesz go sprzedać za 1000$ tylko jednemu właścicielowi kopalni. Któremu nie ma większego znaczenia, choć ja ponownie opowiedziałem się za "Kokoweef". Nagrodą jest dodatkowe 2500 PD.

4. Przerwij rozróbę w barze. (Break up the bar brawl.)

Jest to tak naprawdę drugie zadanie od szeryfa Mariona (po odzyskaniu długu od wdowy). Wbij do saloonu Malamute i porozmawiaj z kłócącymi się górnikami. Wybierz sobie jednego (ja wybrałem pracującego dla "Kokoweef") i wsadź go do paki. Otrzymasz 300$ od szeryfa i 1500 PD.

⇒ Spis treści

© Michał 'Veron' Tusz

<<Wróć do Solucji F2